Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-01-03

Året 2009

Januari: Jag och Fredrik fyllde 4år ihop. Jag skrev om hur det ser ut i tjejernas omklädningsrum på badhusen och hur det känns att vara tjock och naken bland folk. Var lite förkyld och var inte så överdrivet duktig med träningen. Men självförtroendet var ganska bra. Dock fortfarande sjukskriven och ganska skör.

Februari: Jag drömde att jag gifte mig med Magnus Betnér, och undrade varför. Jag gick på arbetsintervjuer och blev besviken och trött. Fortfarande usel på att träna. Insåg att jag fick skylla mig själv.
Trots min avsky mot alla hjärtans-dag så blev min mycket bra. Och jag beklagade mig lite över "fejssugarna". Jag slutade också med mitt "sjuk-marathon" sedan Oktober 2008, då jag fick antibiotika mot bakterien Prevontella, som knappt bakteriologerna hört talas om.

Mars: Jag började jobba som vaktmästare efter jag blivit friskförklarad och sjukskrivningen gick ut. Trodde att jag kunde börja jobba heltid igen... men var inte riktigt redo visade det sig sen. Lagade finfin mat som kunde liknas vid ett kvinnligt underliv. Jag räddade lilla Noa från en säker död, hon fick sina bebisar senare också.

April: Jag mindes förlorad kärlek. Jag fick upp de första bilderna från kvällen jag blev mormor. Sessan försvann och kom hem utan hörntand.
Jag hittade en totalt värdelös hemsida och visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Träningen var på gång, men inte jättebra. Och ändå så klarade jag av den magiska gränsen på minus 20kg! Och ni fick en live-titt av hur jag ritar och illustrerar.

Maj: Blev upprörd över tjatet om Svininfluensan och luftade lite provocerande åsikter. Jag började rensa bland 40år gamla kemikalier på jobbet. Och sa tokiga saker till en kvinna med CP-skada. Undrade lite om det där med analblekning. Lite till. Och en gång till. Jag verkar vara mycket fascinerad av det fenomenet. Och berättade om min fåniga fobi.

Juni: Fick lite återfall mot depressionen. Gjorde tydligen ett bra jobb. Fick ryggskott. Den briserade en anlagd bomb i samma port som Fredis pappa+fem syskon bor.
Jag hade 60cm långt hår. Blev heligt förbannad.

Juli: Jag blev röd. Rödare. Rödast. Michael Jackson dog. Jag var på Arvikafestivalen. Åkte till finland och åkte till västkusten. En mycket härlig månad. Men till slut var jag rödare än rödast.
Sessan blev supersjuk. Men repade sig efter lite kärleksfullt omhändertagande.

Augusti: Jag fick en liten sväng av svinis. Fick en underlig kommentar. La upp galna bilder.
Men jag kom in på skolan iaf! Och så fick jag en mycket underlig placering på en finne.

September: Jag blev dödskär i Alexander Skarsgårds karaktär "Eric" i True Blood. Började fundera på tvivelaktiga metoder. Var och såg på musikalen Buddy Holly med pappa. Och så klippte jag mig.

Oktober: Såg på och sågade Dagens man på tv. Åt på kina-restaurang.

November: Fyllde år. och i övrigt hände inte så mycket mer.

December: Julen var underbar, nyåret var finfint! Och jag har skottat snö på taken. Och nu är jag så jävla less på att skriva det här inlägget att jag vill spy.

Godnatt. Och hoppas 2010 blir lite mer spännande.

1 kommentar:

  1. Gott nytt, baby.

    Det var en finfin årsredogörelse du knåpat ihop.

    Nu ska jag duscha,
    jag har tre olika tvålar.
    underliv, ansikte och kropp.
    Det är tråkigt.
    Jag känner inte att jag har tid för allt tvåltrams.

    Men röda prickar ska inte få förstöra mitt liv.

    Jag ska nog blogga om detta.

    Puss!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!