Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-04-11

Sessan försvann!

Igår så försvann min lilla Tisse!
Oh jag var helt förtvivlad, hon var ute hela dagen och jag var runt och letade och ropade överallt! Hon är ju innekatt, och har alltid varit, så jag var super-orolig.
Och när jag sen var påväg att ge upp och gå hem, så hörde jag henne bråka med en annan katt! MIN ÄLSKLING! ^^

Jag tog henne i famnen och hon kramade sig fast så hårt så hårt så... precis som att hon bara väntat på att jag skulle hitta henne...
Märkte att hon tuggade konstigt... tittade i hennes mun, och såg att hennes ena hörntand hade lossnat halvt och höll på att peta henne på tungan..

Och när hon väl kom hem så... PLUPP! där lossnade den, och låg på köksgolvet... IIIUUUWW.... äcklig... men bra ändå att den lossnade själv. slapp vi dyra veterinärkostnader...

Hon hade blivit rädd också och gjort på sig, så henens långa päls var ganska vidrig under svansen... så det blev en dusch med schampoo när hon ätit och druckit lite.
Oh stackars katt, hon såg ut som en dränkt kloak-råtta... och hon var INTE glad...

Efter lite hårfön och handduk så var hon glad att få gå och lägga sig, och har sovit på mig heeeela natten. Idag så har hon sovit mest hela dagen, och gått upp två gånger för att äta och dricka och gå på låda... förstår jag det!
Traumat måste ju bearbetas...

haha. ska lägga upp bild sen på min dränkta kloakråtta... haha... jag skrattade, och hon var sur. och husse var i chock... så det är bara för mig att ta hand om honom idag också.

Påsk-kalas hos släkten i Stavsnäs. Släkten från Norrland och Gotland är också här. Och kidsen... ska bli kul att busa och dricka påskmust...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!