Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-03-28

En hårresande bildserie

Här kommer en liten bildserie över min "hårresande" historia. ;)
(såg du vad fyndigt!?)

Långt hår, försök till frisyr. Ingen volym trots föning och hårmousse.
Skulle vara fin för bröllop sommaren 2008.


Här var håret "bara" 59cm långt.
Tog en bild efter att Saccan, världens bästa vän, påpekade att han aldrig känt någon med lika långt hår som mig. Där började jag tänka på att kapa skiten.


Som alltid var det uppsatt och flottigt när det var långt.
På fest i Bålsta. Alla andra tjejer kunde fixa håret fint. Inte jag.



Och tog man ur tofsen var det bara flottigt och platt och vidrigt. HATE IT!
Samma fest i Bålsta som bilden innan.



Ibland fick man till något gulligt. Men aldrig något sofistikerat eller moget eller något som passade mig som person.
Detta var på en fest med "rosa" som tema. Därav de knasiga hårtopparna och den rosa mustschen på Torén i bakgrunden.


Sista bilden när jag har långt hår. Gjorde ALLT för att slippa de sketna slitna testarna i ögonen, så det blev slimmad tofs mesta tiden. Fast jag var jävligt sött sminkad tycker jag!

Förra kapningen av håret resulterade i en axellång page. Långt nog för att sätta upp i tofs när jag tränar. Men ful frisyr i övrigt.


Länge sedan. Var väl 17 år när bilden togs. 2002 eller 2003.
Vad gör man med hår som vägrar bli lockigt efter tre timmar med proffsig locktång? eller som blir frissigt men platt efter en proffesionell permanent?
Man försöker dekorera med "hippieflätor" såklart!

Ännu mer länge sedan. När man var modig och vågade testa allt med håret.
Kanske 2001?

Nu får jag nätt och jämnt upp håret i tofs.
Och jag har inga hårspännen hemma, så det är lagom spännande på gymmet.

Men jag är sjukt nöjd!
(fingret är inte för att se gullig ut, utan för att jag har universums största finne som jag döpt till Grand Canyon, ville inte dela med mig utav den. Separationsångest.)

6 kommentarer:

  1. Kul med massa bilder! Jag tyckte du passade bra i ditt långa hår, men jag förstår PRECIS vad du menar med att man aldrig lyckas få till någon frisyr av något slag. Slits lite mellan att klippa av mig mitt hår eller bara låta det växa för att se hur långt det faktiskt kan bli.. Du frestas till klippning kan jag lova!

    Pannband kanske funkar bra när du tränar? Värt att testa!

    SvaraRadera
  2. Det är alltid kul att se tillbaka på frisyrerna genom tiderna :)

    Nya klippningen är verkligen vrålsnygg! :D

    SvaraRadera
  3. Sofia: Jo fast jag var jävligt less på det långa. Pannband. njae. inte riktigt min kopp te. men tack för tipset. köper nog hellre hårspännen då.

    Nannii: Tack!. Fast på bilden har jag inte ens fixat håret. så den är orättvis mot verkligeheten.

    SvaraRadera
  4. Nice hårresa.. hehe..
    Blir lite sugen att söka reda på lite bilder själv.. hum hum..
    Typ från id-kortet. (ryser) eller .. aaa du.. =)

    SvaraRadera
  5. är du gift! wow!! tiden

    vår tid på högstadiet för 100 år sedan känns galet länge sedan. vi borde ta en fika någon dag. =)

    SvaraRadera
  6. oh nejnej! Inte gift! Oh usch. Hemska tanke. nej. Men sambo sedan över 5år tillbaka. =)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!