Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-09-26

vissa människor behöver inte ens anstränga sig för att vara hysteriskt roliga.

Om man någon gång gjort misstaget och kollat på ett avsnitt av "Färjan" på kanal 5, så har man antagligen fått sig en skymt av Ruth...

Den där kvinnan som springer omkring i skor hon inte kan gå i, för korta klänningar för att det ska vara smakfullt på henne, och alldeles för många kilon smink.
Hon som verkar åka Viking Cinderella typ varje helg i månaden. Och säger sig ÄÄÄÄLSKA Cinderella...
ja. hon ja... du vet vem jag menar.

Men! Inte nog med detta gott folk! hon har ju även en BLOGG!!

Så kan du inte få nog utav detta Färjan-fan, så gå in på hennes blogg!

HÄR

39 kommentarer:

  1. Det hyser av hat i detta inlägg. Du länner inte mej. Vet inget om mej. Detta är förtal min vän.Jag välsignar mina fiender i namnet Jesus men tar inte skit. Ber dej lää ner. Jag är Båtpastor och älskar Jesus o människor med Guds kärlek...Lev o låt andra leva. Kram. Båtpastorn, Färjan-Ruth

    SvaraRadera
  2. härligt med celebert besök. välkommen. bra att du inte tar skit. stå på dig! men nej. jag känner inte dig. med det som visats utav dig på tv, är det jag baserar min uppfattning på. och förhoppningsvis inser du att den bilden som Kanal5 ger av dig inte är annat än hysteriskt rolig. Ha det så bra, och kika gärna in igen! /Emma

    SvaraRadera
  3. du ska alltid bilda dej en egen uppfattning om saker o ting inte vad media framställer någon till. Kanal4 har för längesedan gett mej upprättelse o aftonbladet, du är inte insatt,,,Ta en ny titt på kanal5, måndagen den 5 0oktober kl.20 så får du se mej in action. jag brinner för människor o för att hjälpa andra....har överlevt cancer,så tar livet seriöst. döm ingen någonsin. detta är förtal o näthat som kan vara straffbart, vet du det????

    SvaraRadera
  4. men herregud att du ens bryr dig om vad jag skriver i en blogg som knappt någon läser?!

    dessutom finns det ingenting i min blogg som är straffbart. läs du din lagbok, så ska jag kolla ditt program. harebrahej!/Emma

    SvaraRadera
  5. otroligt dumt att hoppa på någon som man inte känner... Ruth är faktiskt bara en människa med känslor som alla vi andra,( tveksamt i vissa fall dock tydligen..). Nu råkar jag personligen veta att Ruth är en underbar kvinna och en av de finaste vänner någon överhuvudtaget kan önska sig... Om jag retar mig på något hos en annan människa, så är min egen erfarenhet, att just denna egenskap som jag är emot finns oxå i mig själv! Alla dessa tankar är alltid ett meddelande till mig själv, då ingen annan kan höra dem!
    Ha en trevlig kväll nu E och gå ut och krama någon... Det hjälper, jag lovar!

    SvaraRadera
  6. Jag håller med Emma!! Tummen upp för dig! Ruth: dra något gammal över dig tack!

    SvaraRadera
  7. Hahaahha tragiska människa den där ruth!!!

    SvaraRadera
  8. *garvar rumpan av mig*
    Jag råkar personligen veta att E är en go och smart tjej.
    Eftersom Ruth är med på tv kanske hon inte ska fästa sig så mycket om vad som skrivs om henne eftersom det E skriver är långt (lååångt) ifrån det värsta.

    Tänk bara så mycket reklam hon fått för sin blogg! Jag skulle t ex aldrig ha hittat den utan E!

    SvaraRadera
  9. Jag. blev. stum. Vad svarar man på detta? Jag blir glad. Oerhört smickrad. Men mest glad. Över att ni vill lägga energi på lilla ensamma mig. Tack!

    SvaraRadera
  10. Ruth är den bästa medmänniskan som finns. så ni avundsjuka människor, ni är tragiska.

    SvaraRadera
  11. aj. den där sved.

    *vältrar mig i populariteten*

    SvaraRadera
  12. Avundsjuka? Att konstatera att man tycker si och så om en person har knappast något med avundsjuka att göra. Om denna Ruth sedan är på ett annat vis än vad som framställs i TV hör inte hit. Emma skrev om personen hon sett i teve, punkt. Hur orkar folk ens läsa så mycket mellan raderna när det för det första inte ens finns något mellan raderna att läsa?
    Äh, jag har köttkoma, orkar inte mer. :) Iluvubebi. :*

    SvaraRadera
  13. tack Sandra! My knight in shining armour! jag orkade bara inte skriva det där. Tyckte det var självklart. men glömde bort att det var folk utan självinsikt jag skulle argumentera emot. *pooooosi

    SvaraRadera
  14. Ni är patetiska hela bunten. Låt en människa vara ifred. Hon har inte gjort er nåt illa!Ni badar i skiten allihopa!

    SvaraRadera
  15. det härliga är att dessa personer som ska "försvara" ruth... ni är anonyma. fan vad jag älskar det här. fortsätt för all del!

    SvaraRadera
  16. Vi bildar ju våran uppfattning om ruth efter vad vi sett på tv. Varför är ruth med i tv om hon inte kan ta våra åsikter om henne?? Då tycker jag lilla ruth kan sitta hemma och vara denna perfekta medmänniska.

    Eller det kanske borde finnas en "förtext" till varje färjan avsnitt där vi varnar att ruth verkligen inte är vad hon framstår att vara!!! Verkligen inte!!

    Varför måste man skämmas för den man är?? Då är absolut tv ett dåligt val!!

    SvaraRadera
  17. om inte sådana som Ruth existerade hade de flesta av oss varit borta vid det här laget.... Har varit på ett antal begravningar i år och tagit farväl av några av mina bästa vänner... vissa sjukdomar tar liv... Hoppas nästan Ni får känna på den totala hopplösheten och ensamheten som jag och många andra varit med om...började på krogen och slutade vid dödens kant... Andlighet räddar liv. Så är det bara. folk är rädda för religion... för de är rädda för att komma till helvetet.. andlighet är för oss som redan varit där. tack för dem som bryr sig...som Ruth.

    SvaraRadera
  18. hur kom vi in på ämnet andlighet? hur blev detta en teologisk diskussion? och vem sa något om att jag inte skulle gilla ruth som person? jag känner henne inte ens. och vid det här laget, börjar jag känna att jag är glad för det.

    SvaraRadera
  19. Hon är båtpastor med ett hjärta av guld. Du hoppar på fel person. Låt henne vara ifred!Gör nåt själv, det är lätt att kritisera. Det största felet var att du överhuvudtaget öppnade din käft och uttalade dej om nåt du ej kan ett smack om.SL

    SvaraRadera
  20. oj. nu börjar vi bli aggressiva. jag är inte båtpastor. och jag har definitivt inget hjärta av guld. mest kött faktiskt. men jag väljer gärna bort folk som uttrycker sig aggressivt. Eller inte kan ta en text för vad det är. Just en text.

    SvaraRadera
  21. Fan om man får så här många roliga kommentarer av detta ämne så funderar jag stark på att börja blogga om ruths tragiska livsstil. Hahahahaa

    SvaraRadera
  22. Varför bryr du dig överhuvudtaget ruth? All får väl tycka som dom vill.. Du känner ju inte ens E, det är väl värre om nån i ditt sällskap skulle ha liknande åsikter. Och det tror jag det garanterat finns så som du beter sig. Lägg ner! Orka bry sig!

    SvaraRadera
  23. det härliga är att Ruth säger sig vara kristen, och pastor och... whatever. Men med detta rännande i TV och flängande i pråliga klänningar som visar mer än de skyler, och även bloggen... Det tycker jag är ett tecken på fåfänga. Inte sant? Jag trodde det var en dödssynd för de troende. men jag kanske hade fel.

    SvaraRadera
  24. Jag kollade in hennes bilder i hennes så kallade pastorblogg.. Fy fan vad hon ser ut, det kan inte vara lätt att vara ruth. Tänk att vakna upp bredvid henne liksom? Va fan har katten släppat in??? usch!

    SvaraRadera
  25. nästa gång det sker någon naturkatastrof typ tsunami eller en ny färjekatastrof typ estonia, så ska jag bjuda alla Sveriges präster och diakoner på kaffe hemma hos mig, så får vi se hur mycket ni andra saknar dem när de verkligen behövs....Präster måste faktiskt visa sig för att ni självsäkra små individer ska veta var de finns när ni vill ha deras tjänster.. skratta ni men glöm inte att ni startade detta genom att spela gud värre än någon präst någonsin gjort genom att döma någon annan.. Min svägerska är oxå präst och hon har fått 4 barn... skulle det vara förbjudet bara för att hon är präst..

    SvaraRadera
  26. eh. va? du får ursäkta mig "Axx"... men jag förstår inte riktigt nu. Vem har sagt något om att präster inte får skaffa barn? Och vem har sagt att präster inte ska finnas till? Och grattis förresten att det går så bra för dig i livet att du har råd att ha ett hus stort nog åt sveriges alla kyrkoanställda. Bara kaffet kommer ju gå på 100000kr minst!

    SvaraRadera
  27. Hon är en vacker kvinna som har vunnit lik en kändis-tävling. Lik Lena ph, vann hon på.Ruth har varit modell, har ni?Lägg ner nu era små människor. Varje sten ni kastar får ni plocka upp... S.T.

    SvaraRadera
  28. Oh älskar sådant här. Men ärligt talat, i Sverige har vi yttrandefrihet som en grundlag, och så vitt jag vet är Sveriges lagar grundade efter bibeln. Alla skriverier om kristendomen är så opassande. Okej om Ruth tar så illa upp att någon hon inte känner tycker att hon ser rolig ut, varför vara så osäker, det står ju inget illa om din person, ta det med en blinkning. Ruths vänner borde också sluta ta så illa upp, hacka på de som hatar homosexuella eller är rasister, men ska ni bli upprörda på alla som någon gång skrattat och skämtat åt en människa så kan ni ser er själva i spegeln och skratta åt er själva, för tror knappast ni är bättre.

    SvaraRadera
  29. min katt har varit modell. räknas det?

    SvaraRadera
  30. http://www.finest.se/userBlog/?uid=463&date=2009-03-5
    Läs artikeln som Ruths vän Alex Erwik har skrivit om henne. "Sträck på dej du ståtliga kvinna" och låt det tysta er alla!

    SvaraRadera
  31. Axx: den enda färje-katstrof vi hoppas på är den som ruth befinner sig på. Då ka ni sitta där och njuta och dricka erat jävla kaffe. För det kommer vi göra!

    SvaraRadera
  32. som sagt. jag behöver inte veta mer om henne som person för att känna mig säker i min åsikt om att jag inte delar hennes smak i varken kläder, smink eller helgnöjen. bra så?

    SvaraRadera
  33. Yttrandefrihet... Tänk lite på vad det betyder.. Varför bryr ni er om vad E tycker ?? Har inte ni åsikter om människor här på jorden, och du/ni ska vara präst?? Det finns väl värre saker än att något tycker om ruths modemiss. Man kan ju inte göra annat än att skratta. VI SKRATTAR INTE ÅT DIG, VI SKRATTAR MED DIG! ;-) hahahahah

    SvaraRadera
  34. Men oh my. För det första: Varför skulle hans kommentar om denna Ruth vara mer värdefull än vad ni säger om henne? För det andra: Vem ha ifrågasatt denna Ruths egenskaper som god människa? Här har det skrivits om hur hon ser ut och framstår i tv, och vad tusan ni än säger så har man rätt i att tycka att någon inte kan gå i högklackat och har för mycket smink utan att vara en ond och avundsjuk människa! Hur hårt måste det inte vara att ha en så tråkig syn på livet?

    SvaraRadera
  35. det är helt sanslöst vad mycket som lästs in i mitt inlägg nu när jag tittar tillbaka på de här kommentarerna. Hur kom man egentligen fram till att jag hatade Ruth som person? Eller att jag inte tyckte präster skulle ha barn? Och jag har aldrig sagt eller skrivit att jag inte tycker om hennes utseende. Bara det hon kletar på sig.

    SvaraRadera
  36. Shit, efter ett par för många öl på krogen så var detta precis vad jag behövde innan sömnen. Men den där Ruth verkar vara en hjärndöd idiot i mina ögon, och ja lilla ruthgumman, i Sverige får jag tycka det om jag vill, jag får till och med skriva en bok vid namnet "Ruth - Sveriges dummaste människa"

    Att du ens lägger dig i en blogg(som fan vet hur du fick tag på i första taget) visar på hur patetisk du faktiskt är.

    Låt nästa sjunkande båt vara båten Ruth är på, så vi slipper höra hennes gälla, överviktiga röst på Kanal 5 i fortsättningen

    SvaraRadera
  37. Haha jag måste ju fråga vem i helvete som bryr sig om Ruth?
    Ruth får väl skylla sig själv. Är man med i en dokusåpa så kommer det skrivas och tyckas om en. Det finns ingenting som är förtal i det Emma skriver utan det är en åsikt. Hej 3 år på media så jag kan en del om det här. Om Emma tycker att Ruths klädstil är ful och att hon verkar åka cinderella i princip varje helg så är det så Emma har uppfattat Ruth och ingen annan än en själv kan ta på sig ansvaret för hur man blir uppfattad. Dessutom krävs det inte en proffesur i mode för att se vem som kan och inte kan gå i höga klackar.
    Ruth: Jag är säker på att Jesus älskar dig, men jesus rökte hash! Där har vi någonting som kan klassas som förtal och jag HOPPAS att jesus anmäler mig!

    SvaraRadera
  38. tack kny. jag tror jag älskar dig litegranna... =)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!