Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-04-13

Gammal å smal?

och påsken blev för barnen... =)

har träffat två av mina tre brorsbarn under påsken och insett att jag är gammal som gatan själv... när man minns barn när de gick i blöja och de helt plötsligt börjar färga håret mörkt, bry sig om sitt utseende, höja ögonbrynet och säga "och?" med attityden rakt upp i fejjan på en... då inser man att man blir äldre... oavsett om man vill eller inte...

jag tror att jag snart kommer se smal ut. jag känner mig mer smal nu iaf. 88kg... minns inte när jag vägde så sist... vet inte om det är lite eller mycket. Fast om man är 180cm lång, kanske det inte är så farligt? fast jag har jo fortfarande fläsk på kroppen, men allt vill jag inte bli av med heller... vill inte se ut som nån sticka. inte fint.
Men jag provar att gå ner till 80kg, så får jag se sen... kanske stannar där.

Till och med påsken blev smal... mycket frukt och smalt kött... inte massa såser. Mest smal-grillat typ...

Hemma gjorde vi egen marinad till helgrillad entrecôte, och sen en potatisgratäng.

I stavsnäs blev det grillad fläskfilé med potatisgratäng, och en massa sallad. blev inte så mycket gratäng för min del då... mest sallad å solrosfrön... och till dessert blev det fruktspett! mmm... ananas...

och hemma hos mina föräldrar i skokloster blev det lammstek och potatis och grönsaks-knyten på grillen.. mmm, gott!

oh, va hungrig ja blev nu... kanske borde ta och smaska till något?

1 kommentar:

  1. MEH jag hatar ju katter!

    Faaast vilka söta kattisar du hade på kort.
    Åh fina!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!