Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-04-16

20kg lättare

nu hade det ju suttit fint med lite före och efter bilder... men jag har fortfarande inte hittat någon sladd för att kunna ladda upp bilderna på datorn.
så tyvärr... de bilderna jag lagt upp får duga för tillfället...
-----------------------------------------------------------------------------------------------

jag vet inte riktigt vad jag ska tycka...
ja. att ha gått ner 20 kg är ju en jäkla bedrift. om nån annan berättar för mig att de gått ner så mycket i vikt så jublar jag rakt ut och tycker att de är superduktiga...

men nu när det gäller mig själv, förmår jag mig själv inte ens att små-le... de jag har berättat det för tycker att det är superkul, och duktigt... men det känns som jag skryter... försöker gnida in det i deras ansikten... jag vill verkligen inte skryta eller jubla över något som jag gjort för att få mig själv att må bra. att hålla mig frisk...

jag börjar till och med undra varför jag bloggar om det. varför skryta för världen hur jävla duktig man är som tar hand om sin kropp... när det verkligen inte är så det går till...

nu kommer den mörka sanningen... den jag tidigare inte låtsats om, men vetat att det tillslut var tvunget att komma fram.
det finns inget hälsosamt med hur jag har gått ner i vikt. kanske i början, men inte den senaste tiden.

en dag för mig ser ut såhär:

frukost: på sin höjd en kopp kaffe och en banan... men oftast bara ett jättestort glas vatten.
mellis: stooort glas kaffe, eventuellt en banan.
lunch: typ nudlar, annars inget. eller stort glas vatten, för att inte känna mig hungrig.
middag: uteblir oftast, mer än 90% av mina dagar.

träning: går extra långt när jag ska nånstans. tar trappor istället för hiss, ställer mig långt ifrån butiken på parkeringarna när jag måste handla. går väldigt mycket i jobbet. annars inte mycket nu. har inte råd med gymmet.

-------------------------------------------------------------------------------

och nej. åter nej. jag svälter inte mig själv.
jag bara glömmer bort att äta, eller har inte tid för att det är stressigt på jobbet. eller så är jag för trött för att laga mat när jag kommer hem. nån ursäkt finns det alltid.

och ibland, när hungern eller ångesten över att jag är så trött p.g.a energibristen tar över... så köper jag skräp... chips.. med dipp... eller kanske är sugen på baguette med brie och salami, med basilika och vitlök... och frossar... äter tills jag nästan spyr...
MEN! jag spyr aldrig.

oftast stillar jag mitt enorma socker-sug samtidigt... med en chokladkaka... men oftast med läsk, eller saft.

så. nu har ni fått sanningen...

jag är SÅ stolt över att ha gått ner 20kg på 11 månader....
OERHÖRT.

shit. december förra året. skäms över vilket fetto jag är där... jag är längst till höger på bilden.
tagen från däck på Das Boot... Ms galaxy.

nån gång kommer väl en ny bild antar jag.

3 kommentarer:

  1. Oh passande inlägg du har med mitt tjockispetande.

    Man ska peta på allt roligt med pinne! Tjocka, handikappade och negrer...

    Nä, man får inte!
    Kom ihåg det.


    pusspuss gulletuss.

    SvaraRadera
  2. lilla, sötaste emma! kom hem till mig så ska jag sköta om dig och laga ordentlig mat. jag kan laga mat, lovar!
    men jag vet hur det är när man glömmer maten, inte orkar laga osv. jag var precis likadan innan jag blev en tjockis och åt allting istället.

    och man får visst skryta när man gått ner 20 kg, för det är en jävligt stor grej! fast man kan skryta på ett ödmjukt sätt, och det tycker jag att du gör.

    saknar dig så himla mycket och är happy happy att du kommer nästa helg! kom lite tidigare vettja, så kan jag fota dig? lite snygga bilder till ditt nya, snygga jag!
    poooos!

    SvaraRadera
  3. När det gäller mat-biten ska jag inte säga att jag är bättre än dig ska du veta! Vissa dagar flyter på utan att man äter nått ordentligt alls. Vissa dagar (när jag hinner) kan jag slå till med att laga bra smal-mat...
    Men i grund och botten, går allt ut på att försöka hitta det sätt som är bäst för en själv att gå ner i vikt. Annars lyckas man inte!
    Tycker du är GRYYYMT duktig i alla fall! :) Hur mycket/lite och bra/dålig mat du äter! Du har klarat av 20 kg, på ditt sätt!
    Grattis!
    Vågen visade på 80.4 idag, så idag har jag firat att jag gått ner hela TIO (:O) kilo med att...hmm, just precis..äta pizza!
    Wihoo vad duktig jag är va!? ;)
    Klanka inte ner på dig själv. Du är duktig..annars hade du inte klarat av dubbelt så mycket som mig! :)

    Kämpa på tjejen!
    Kramar

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!