Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-08-04

Egenkär?


Brukar få frågan av min mamma ibland om varför jag egentligen bloggar, twittrar och skriver på Facebook.
tänk flera gånger, och försökt komma på ett svar som låter rättfärdigat och smart. Och försöker frångå faktumet att det egentligen är nåt sjukt bekräftelsebehov bakom det hela.

Jag är nog en narcissitisk idiot, som sitter och bloggar om saker ingen egentligen är intresserad av. För varför gör man det här om man inte har nån sjuk hybris eller är narcissist?

varför skulle folk jag inte ens känner egentligen vilja veta vad just lilla jag gör om dagarna?
VAD är det med mig själv och mitt liv, som jag själv tycker är så jävla intressant att jag tror att någon annan skulle bry sig?

försökte tänka ut vad som var så speciellt med mig.
kom bara på ganska tråkiga saker. jag menar. det är inget som är extraordinärt egentligen-..

* jag är 23 år, bor med Fredi på värmdö. Äger en BMW.
* jag har en Norsk Skogskatt på 20år som heter Sessan.
* jag har gått ner nåra kilon... värt att vara stolt över. men vafan. alla kan väl gå ner i vikt mer eller mindre?
*Jag har gjort lumpen som plutonsbefäl inom amfibie... ja okej. det är väl lite coolt. men jag har inte hur mycket som helst att blogga om det ändå.
* jag hoppar runt bland strö-jobb i väntan på att komma in på min utbildning.
* min sambo och jag är helt och hållet olika. på ALLA sätt. Inte en enda sak gemensamt egentligen. förutom kanske adressen och bilen.
* jag tycker om fester. men vilken 23 åring gör inte det?

OKEJ. En sak kom jag på som verkar jävligt ovanligt i min ålder... vad det verkar som.

JAG HAR INTE BARN!

men är det något att blogga om? att vara frivilligt barnlös i väntan på att bli redo, eller ens vilja ha?

Men för att svara på mammas fråga..:

* Jag gör det för att jag vill ha bekräftelse att jag finns. och att jag duger till NÅNTING.
Och jag gör det med falsk självkänsla, med lite kaxig attityd och med svettpärlor i pannan.

okej, kanske inte svettas så mycket. men vafan. jobbigt om nån tycker man suger helt och hållet.

Men en sak är säker. Det suger att inte få några kommentarer på sina inlägg i alla fall.. Ser på räknaren att folk tjuvtittar, me ni ger ingen feedback... snyft.

7 kommentarer:

  1. Det är en rätt bra fråga din mamma ställde iaf - varför bloggar man?
    Jag har hittat några bra anledningar till varför jag bloggar (och då räknar jag bort att jag visar mitt pyssel för andra pysslare, vilken var anledningen till att jag började blogga ordentligt):
    1. Mina vänner håller koll på mig. ;)
    2. Min mamma håller koll på mig. ;)

    När jag är dålig på att höra av mig eller inte orkar upprepa vissa saker flera gånger så får de reda på allt de inte visste om genom bloggen. :P
    Detta visste jag inte om, men jag har fått veta att många av mina vänner och släktingar spionerar på mig via bloggen. Så jag fortsätter för deras skull, inte vill jag väl göra dem besvikna när de kollar upp mig och U. ;)

    3. (den viktigaste punkten) Jag tycker det är roligt.

    4. Det är terapeutiskt at times. T ex nu när jag förlorade min Moses, bloggen blev ett sätt för mig att filtrera och rensa mig själv på alla mina tankar för jag kan inte prata om det på riktigt s a s.
    Jag brukar inte skriva så mycket nedstämmande i min blogg eftersom den främst är till för pyssel men nu behövde jag det och då skrev jag om Moses.

    Jag kommer inte på fler punkter och jag vettefan om jag besvarade nått egentligen men en låång kommentar fick du!

    SvaraRadera
  2. Andra bra saker är även att du är lång och ståtlig. Kan få jättelångt fint hår. Har en as-sjyst klyfta och du kan ta mina kommentarer som en riktig kvinna!

    SvaraRadera
  3. Och så luktar du gott också...

    SvaraRadera
  4. Jag vill gärna veta vad du gör om dagarna. Jag tycker det är intressant att läsa om andra, som "nästan" är som mig själv.Människor man kan relatera till, och känna igen sig i.
    och säg inte att du inte är speciell, för det är du...Och om du inte vore det, vad vore jag då?

    Jag som:
    * bor med min sambo ute i skogen, och äger en sketen golf
    *har 4 katter, en hund och en kanin.
    * Har gått ner mindre kilon än dig.
    * Jobbar på coop, men är ej fast anställd.

    Och inte ens har gjort lumpen. ^^

    Man behöver inte vara speciell på alla de där sätten för att ha något intressant att skriva om. eller hur?

    Själv bloggar jag av den enkla anledningen att jag måste "prata" av mig...Få ut mina tankar, och förhoppningsvis ibland få någon respons på det jag skriver.
    Jag behöver prata av mig för att må bra. Jag behöver ventilera min hjärna, annars sprängs den.

    Fortsätt blogga, så länge du mår bra av det.

    // Naannii

    SvaraRadera
  5. Word på tidigare skrivna ord. Man måste inte vara så jävla speciell, mer än att man är sig själv.
    Och varför man egentligen bloggar vet jag inte, jag gör det för att jag alltid haft ett behov av att skriva av mig men aldrig gillat att skriva dagbok. Innan bloggandet blev populärt var det på helgon jag skrev och innan dess på lunar. *hähä*
    Det fina med en blogg är ju också som sagt att man kan få feedback, hur mycket svar får du av en dagbok? :D
    Nä, jag är trött efter jobbet och svamlar, har egentligen mer och bättre strukturerade saker att säga men skit samma. I miss u hunny-bunny. Pus

    SvaraRadera
  6. Ps. Du är ju så jävla het i mullet!! :D <3

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!