Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-08-05

om bloggandet och kriget

Nanni skrev något som fick mig att tänka.
"fortsätt blogga så länge du mår bra av det."

och det är nog kontentan av varför jag gör det ändå. för att jag själv mår bra av det.
det är ett sätt att ventilera på.

och skitsamma egentligen om någon läser eller inte. jag får stilla mitt behov av narcissism och ventilation.

Förresten har jag kommit på hur jag ska vinna över kilona.

Straffa mig själv om jag inte tränar... typ genom att ta bort nåt jag tycker om.
t.ex inte få läsa min bok på kvällen om jag inte tränat.
eller inte få äta nåt gott jag längtat efter.

och vara supersnäll mot mig själv när jag väl har tränat. bara ta hand om mig själv. och intala mig själv att jag är duktigast i världen.
För nu är jag trött på att vara tjock på sommaren, eller att folk från svunna tider inte känner igen mig. Det är dags för mig att bli smal och snygg.
för om jag ska vara ärlig så är det ju inte särskilt snyggt att vara över 180cm lång och överviktig.
det är som att be om att vara med i en Freak-show, som "Bastanta Berta" eller "The only living Amazon left!"...


Nä dags för påtvingad motivation. Jag ska över till tina och byta bil för vi ska bada imorn, och efter det blir det en timme på gymmet. jag måste. Oavsett hur jävla varmt det är ute idag.
är less på fläskmagen, groplåren och daller-röven.

Här ska tajtas till och skulpteras... och förhoppningsvis kan man komma lite närmre Dita von Teese i hennes underbara timglasfigur.

Förövrigt var det här bland de snyggaste outfits jag sett på henne.... GRYMT! I love.

1 kommentar:

  1. Härligt! Självklart blir man glad av att skriva blogg. Man får ju ut allt inom sig, utan att behöva ha en människa att prata med. Dessutom så känns det inte alls lika "dumt" att skriva blogg,som det skule göra att sitta och prata med sig själv, eller hur!? :P

    Härligt med ditt nytänkande för viktnedgång. Jag tror på dig!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!