Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-12-13

I'm a lonely little petunia

VARNING! Barnförbjuden text... typ. Lite i alla fall.

Har druckit för mycket kaffe och försökt börja skriva det här inlägget säkert tio gånger.

Idag har jag lärt mig att från saffrans-blommorna går det att utvinna knark. Jag vet inte vilket sorts knark... men knark var det.
Apropå knark, så har jag suttit vid spotify och skrapat ihop en minnes-playlist. Blandar musik från olika perioder i mitt liv, som tar fram konstiga känslor hos mig. En blandning mellan saknad och kärlek känns det som. varsågoda ett smakprov: Sad- Pearl Jam

Min bitch åkte till jobbet idag igen. Lika strukturerad och ordningsam som vanligt. Och lämnar mig ensam i mitt kaos. Fast det är ganska skönt att få vara själv och slippa bry sig om något annat än sin personliga hygien och att katt-fan ska ha mat.

Tänkte jag kanske skulle ta den där månatliga superlånga duschen som inte går att ta med en karl hemmavarande.
tjejer vet vilken jag menar.
Den där när man spenderar timtal i badrummet, scrub i nyllet och på kroppen. rivjärn om det var länge sen. sen rengöringskrämer för olika ställen på kroppen i duschen... nogrannt nogrannt. tvättsvampar, tvättlappar och tvätthanddukar har alla olika ställen att tjänstgöra plikttroget på.

Tvätta håret. Massera hårbotten riktigt petigt. peta bort lite skorv om man råkar ha sånt. Kanske gillar man det och låter det vara kvar. Fram med hårinpackningen som luktar oliv och senapsblomma, men en touch av höst-hagel och gnussa in.
Och sen fram med rakhyvel och rakgelé. eller häcksax och grästrimmer för de buskiga. frisera på!! Bara detta moment har ju en tendens att ta sin timme eller tre. Byta rakblad efter ett ben och en armhåla, och byta igen efter andra sidan bara för att börja ansa mufflan.

Ja. Jag spenderar mycket pengar på rakbland. Vill alltid ha tipptopp nya när det ska till med ansnings-fest.

Åter till skaldjur. Här är vi alla olika. Vissa ska ha kvar det mesta, och tar bara bort det om syns utanför troskanten. Andra ska vara helt utan och se ut som något pre-pubertalt. Vissa avanserar med ormer av hjärtan eller former av V, eller andra geometriska figurer... Vissa kör den klassiska triangeln, andra på "the landingstrip". vad jag gör?... har ni inte med att göra.
Vissa struntar ju i det helt. Och vissa tycker om att kleta på klet på mufflan som är upphettat till skållnings-hetta och dra ut alla hårstrån med roten, bara för att det är så jävla skönt att skrika livet ur sig när det känns som att man precis vart utan klitta och hela köret.

Har hört att vissa rakar röven också. Tackar skaparen för att jag aldrig ens tänkt en tanke om att jag skulle behöva göra det. Känns som det är halv-gymnastiska övningar som behövs för denna syssla, och jag tycker inte om gympa.

Nu ska jag vältra mig i min goda musiksmak och leta upp mitt ciggpaket, ta ytterligare en kopp kaffe och njuta av att jag inte behöver passa några tider alls förränn den 11:e Januari igen.

Så för att fira detta skålar jag som Suzan och håller mig vaken till minst ett i natt! Wuhuuuuu!

8 kommentarer:

  1. du har inte blandat ihop det, med saffransblommorna och vallmo? från vallmo utvinner man nämligen opium, men jag hittar inget om droger och saffranskrokusar.

    skönt att du är ledig!

    SvaraRadera
  2. det kan vara så! som sagt, jag minns inte mycket av vad det var som sades, eller var jag hörde det. men det lät konstigt. =)

    SvaraRadera
  3. Haha, okej jag erkänner. Du är ordbajsare numero ETT!
    Meeeeeeeeeeeeeeen, det finns en stor skillnad mellan mitt och ditt ordbajsande.

    Du skriver roliga saker! Saker man faktiskt läser rakt igenom. Sitter och småler åt, så att J frågar varför jag sitter och skrattar åt datorn! ^^
    Jag å andra sidan ordbajsar bara skit. Sånt jag själv inte ens skulle orka bry mig om att läsa. Men jag skriver ändå, bara för att skriva.

    Har så mycket jag egentligen skulle VILJA skriva, men sånna här dar, som idag, går det verkligen inte att få UT det i ord.

    Naannii'n snarkar vidare (nu mer som tvåa i ordbajsning) ;)

    SvaraRadera
  4. Naannii: haha, tack! det är bra att skriva om man behöver skriva. det gör jag med. iblnad får man hejda sig själv dock. jag har lite väl mycket som vill ta sig ut stundtals.

    SvaraRadera
  5. Har du julpysslat något? Isåfall, vad? Berätta :)

    SvaraRadera
  6. V!! Hahaha! Och ja, vi tjejer vet allt vad du menar! Vill du göra etnisk rensning på pormaskar ska du förresten köpa Niveas Clear-Up strips! Fantastiskt gött! :D

    SvaraRadera
  7. luckeboi: nej jag har inte julpysslat. bojkottar julen i år av olika anledningar.

    ia: v... hehe. jag försökte med det förut.alltså pormask-strips. men det funkade inte. det är salpetersyra som gäller för dde här jävlarna.

    SvaraRadera
  8. Haha! Åh vad jag känner igen mig. Men jag kör ritualen innan karln min kommer hem istället :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!