Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-12-13

lite om ditten och mycket om datten

kommit hem, lagt mig på min vanliga plats i hörnsoffan... mumsat en lussebulle... druckit lite kafi.

och känner hur lugnet kommit över mig. jag är ledig. jag har blivit frisk. och jag kan äntligen träna igen. imorgon blir det boxning på kvällen. inte blivit av på länge för att skolan tagit så mycket tid... men nu.

och så är det ju dags för BodyBalance nummer 47 också!! på tisdag jävlaranamma. äntligen dags för lite träningsvärk. =)

-----------------------------------------------------------------------

Torsten: En kortbent släthårig Jack Russel född -96... han bor kvar hos mina föräldrar. Saknar honom oerhört, men det är alltid värt saknaden varje gång jag kommer och hälsar på. Tråkigt nog har han blivit döv. Det ända han hör är när man klappar händer.
Men han är min skrutt.

Chessie: Tjockisen på bilderna nedan. Föd 2003. Och är nån konstig blandning av allt och inget. Hon är lugn, tyst och lite trög.
Hon är street-smart och vet hur man klarar sig. Men när det kommer till intelligens så tappades nog den bort i genpolen. Öppnar man ytterdörrn och det regnar så går hon till altandörren och hoppas på att det är bättre väder där så hon kan gå ut. Men hon är iaf gosigast i världen.

Ronny: Född 1990. Gammeltassen aka Gandalf den grå.På sommaren så sover han på alla grå ytor han hittar för att inte synas. Han är näst intill omöjlig att upptäcka om han sover på ett granitblock eller på tjärgruset utanför huset.
Tyvärr har man fått reumatism i framtassarna och blivit senil. Men är fortfarande den största trösten jag någonsin haft i mitt liv. Blir ledsen men lugn över tanken att han snart ska bort.
Eftersom han börjat lida av både reumatismen och seniliteten så är det inte sjysst att låta honom lida. Innan året är slut så kommer han vara borta. Men ingen katt har levt ett bättre liv än han. Så inget ångras när det gäller honom.

1 kommentar:

  1. Åhå... stackars arma mig som inte är ledig... Buä. Undrar om den här veckan är min sista? Fast jag tror inte det. tror det är näst sista. fy...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!