Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-08-04

Om hur Astrid Lindgren fördärvar barnen...

Jag har varit lekledare halva dagen idag.

Zara var super entusiastisk över att åka tunnelbana och åka in till "Stanen" som hon så fint uttryckte det.

Sen insåg jag att mina barn aldrig ska få kolla på Astrid Lindgrens sagor, när Zara uttrycker.

Z: När man åker tåge'.. då man får sitta take'. Som Pippi... Akta tynnlarna bara.
Jag: Eh... vi ska nog ta ett litet snack om vad som är skillnaden mellan film och verklighet du och jag.
Z: Meh! Emma... grömmade unge! Jag VILL DET! Jag KAN DET! Snickeboa me dig!
Jag: Eh, Tina. Hur gör jag nu?

Jag älskar ungen... men det är fan svårt att argumentera mot en lill-gammal tjej med treårs-trots och benhård vilja.

2 kommentarer:

  1. Man kan liksom aldrig vinna en diskussion mot ett barn - de är så mycket smartare än vi vuxna är. ;)

    Är det alltså fem år sen studenten? *vågade knappt räkna* och samtidigt som det hänt massor står det tragiskt still... *haha*

    Jag håller på med det kreativa, men det blir mest papperspyssel. Målandet och ritande försöker jag hålla vid liv men det blir inte så mycket (sen jag började med antidepp blah) som förut.

    Grattis till viktminskningen - även om jag inte kan se dig som överviktig. :)

    SvaraRadera
  2. Nä, de från gymnasiet blir förvånade när de ser mig nu. Inte för att jag är så himla stor längre. men jag var ju pinnsmal i skolan.

    Jo det är samma för mig med målningen. har också börjat med antidepp... så jag känner igen mig i det.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!