Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-08-04

ang. barndomen

Är jag den enda av ungarna i min årskull som faktiskt PÅ ALLVAR lekte med kottar och pinnar när jag var liten?!
eller hade ALLA Nintendo 8-bitars förutom jag?!

jag minns att jag gjorde hela bondgårdar av kott-djur och målade stenar med mamma... och lärde mig fläta halmstrån... och lärde mig göra barkbåtar.

och aldrig fick jag en ÄKTA barbie inte... nä... det var bara kina-plast och tjocka huven för hela slanten.

fast å andra sidan talade morsan om för mig att jag inte ville leka med annat så det är kanske inte uppfostran man ska skylla på?
kanske bara jag som är konstig i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Hmm... Jag gick på skogsmulledagis, så jag lekte nog rätt mycket i skogen också tror jag. :)
    Och jag hade inget nintnedo, fast jag önskar att jag hade haft det.
    Eller eett sånt där grått playboy.

    Johnny tog nyheten mer ro förresten, han kanske inte riktigt känner konkurrensen där..!? :D

    SvaraRadera
  2. Jag hade inte heller nå jävla tevespel! Däremot en hel drös med barbiedockor, äkta sådana. Men jag lekte med kottar och pinnar. Täljde barkbåtar och ritade. Byggde kojor i skogen och lekte krig. Asså jag gjorde allt nästan, förutom å spela tevespel för det hade vi inget (och pappa skulle aldrig kommit på tanken att köpa ett heller).

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!