Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-05-18

att prata med nån som e cp


jag har stått i kem-förrådet hela dagen idag. trodde det bara var att ringa sita för att de ska kunna komma och hämta, men nej nej...

tydligen måste jag skicka in en komplett inventerings-lista på vad det är för miljöfarligt material som behövs hämtas...
snurrig som jag redan är av alla konstiga ångor spiller jag lite kaustiksoda på byxorna, då den gamla plåtburken från 1967 hade rostat sönder i bottnen... en kork satt inte fastskruvad ordentligt på en gammal glas-flaska innehållandes ammoniak.

mycket spännande tänkte jag när det stod strafel-syra på nån flaska med mycket gammal etikett på. gick upp till expeditionen för att faxa iväg ett brev och började prata för mycket...

jag babblade på som bara den till Bettan...
vågade to.m fråga varför hon satt i rullstol och hade så bulliga, gulliga fötter...
hon sa att hon var cp... på riktigt... jag fnissade lite. hon med. det var roligt att skratta...
sen blev jag arg på faxen som inte ville som jag ville.
då gick jag och drack choklad i min verkstad.

nu är jag bara trött och känner mig bakis efter mitt ihärdiga sniffande idag.

amehh-- harebrahej!

4 kommentarer:

  1. jag blev ur-knasig av de där ångorna... och jag ska inventera det ytterligare imorn. himla ruligt på jobbet i dessa dagar!

    SvaraRadera
  2. Bra att du skrattar på morgonen!

    Bra att det är min förtjänst!

    SvaraRadera
  3. Du är störd Emma. Men jag gillar dig ändå!
    Nu ska jag baka kladdkaka och äta lite åt dig :)
    Puss /Lillasyster

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!