Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-11-16

Stämplar ut eller in?

såååå... får man se hur det här går.

Imorn är första mötet på Utredningen om jag har ADHD eller ej.

för mig är svaret uppenbart, och även för de flesta som känner mig. NÅT stämmer inte, och ADHD verkar passa in perfekt.
Men jag är ingen expert, och inte heller mina vänner, på det området, så man vet aldrig.

Känslorna åker upp och ner och fram och tillbaka. Ena stunden känner jag mig ledsen... mest pga okunskap och oförstånd antar jag. Känns som en stämpel... BOKSTAVSBARN... ingen positiv stämpel direkt.

men samtidigt skulle det vara skönt att veta att jag inte kan rå för vissa saker, och kan får hjälp. eller så skulle det vara skönt att veta att det löser sig tillslut om jag bara kämpar lite till..

men som sagt. det resonliga och känslorna går inte riktigt hand i hand.

------------------------------------------------------------------

så till träningen då...

Imorgon väntar även mitt älskade BodyBalance pass! Jag hoppas på Hillevi eller Marcus som instruktörer, de som varit bäst hittills.
Och Tina ska med!! YEY!
Ska bli så jäkla roligt att äntligen få ha en träningskompis!

Jag saknar träningen som mest nu när jag är nere. Men den här veckan har verkligen behövts för mig att vila upp både kropp och själ. Är riktigt mycket nu i skolan, och skola fyra dagar av fem i veckan... och nu snackar vi inte bara en timmes lektion om dagen utan från 9-16 varje dag.

-----------------------------------------------------------------

dagens mat:

frukost: leverpastej på lingongrova, ett stort glas kaffe.
lunch: Chicken Tikka och jasminris... mums!
middag: 2avocados med keso! mmm... plus citronpeppar på och vatten till.

6 kommentarer:

  1. Du, jag är nyfiken.. Hur länge fick du stå i kö för att få påbörja utredningen? Är det intelligenstest och dylikt som du ska få göra?

    Jag ska på mitt andra möte på onsdag.. En psykiatriker jag brukade träffa förut misstänkte att jag har ADD och/eller autism. Flashigt va?

    SvaraRadera
  2. jag har stått i kö sedan i början av Juli. Vet inte alls vad jag har att vänta. Add eller autism? cool! (?) add är väl liknande adhd och damp vad jag förstått... impuls-kontrollen är väl sådääääär.. men autism? kan väl inte vara så grov autism i så fall... kanske aspberger? det tycker jag är ballt... är nog min favoritdiagnos av alla... =)

    SvaraRadera
  3. Aaah, inte så lång tid alls med andra ord. När det ens var snack om att jag skulle gå på någon utredning så var det visst upp till två års väntetid! Galet.. ADD är ADHD utan själva hyperaktiviteten och asperger är väl bra mycket mer möjligt än någon grav form av autism. Jag hade aldrig ens tänkt tanken på autism iaf innan hon den där kvinnan nämnde det. :o
    Varför är det din favoritdiagnos?

    SvaraRadera
  4. Lycka till på Utredningen!

    Hur det än går ska du veta att du är GRYM, oavsett om du har ADHD eller ej!

    Bokstavsbarn eller inte...du har ändå fixat lumpen, skolan... Och nu är du på väg att bli fastighetsingengör!!!
    Du ska va stolt över dig själv!

    SvaraRadera
  5. Jag tror inte att du har ADHD, jag tror att det är Asperger, faktiskt.

    SvaraRadera
  6. sandra: det är också nåt man undrar över. men får väl se vad de säger idag. kanske har man allt, kanske inget? kanske är jag nåt helt nytt de aldrig varit med om? haha... tänk om man fick vara SÅ speciell ändå.

    naannii: tack! om det är nåt du är extra bra på så är det att peppa folk med positiva och härliga kommentarer!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!