Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-05-04

Grisigt, AIDS och lycka

Den hära svininfluensan.. asså... ja fattar inte?
dör det inte typ 1000 människor i sverige varje år utav vanlig influensa? men inte fan skriver nån särskilt mycket om det..
aa... å så råkar vi vara typ nåra miljarder för många människor på vårat lilla pytte-klot, å så blir vi förvånade över att det uppkommer smittsamma sjukdomar?

jag tror jorden medvetet försöker rensa ut en del av oss. utan att ta skillnad på vem som blir sjuk å kolar... utan vi behöver bara bli färre... vi kväver oss själva och våran planet enbart med våran existens, och vårat sätt att existera på.
-------------------------------------------------------------------------------------
Det här är mitt sätt att se på saken, och finna en mening i varför det finns hemska sjukdomar som kan tyckas hänsynslöst orättvisa... Jag skulle inte palla tanken på att det "bara är så"... utan jag vill ha en anledning, en orsak...
och den anledningen jag själv kan tänka mig är sann, är att naturen försöker läka sig själv, genom att minska ner på det som förstör den...

superbra med forskning mot cancer å andra jättehemska sjukdomar... super! men så länge vi botar alla sjukdomar som dyker upp, desto fler sjukdomar skapas som våra mediciner och vaccin inte biter på...
--------------------------------------------------------------------------------------
"Aaaa... lätt för henne att sitta där o skriva om skit hon inte sett på nära håll!" kanske folk kan tycka... det är vad många sagt när jag diskuterat och lagt fram min tro och åsikt i varför det blir pandemier och epidemier...

men det är inte sant. jag har haft det på nära håll... de hemska sakerna... de jobbiga sjukdomarna... allt från AIDS till nåt så litet som en blod-propp...
jag vet hur ont det gör att se på... jag vet hur ont det gör att mista någon... men om jag inte finner någon mening i varför det hände, skulle jag bli knäpp och självömkandes sitta i ett hörn och tycka att världen var hemsk.

livet behöver inte vara långt för att vara lyckligt. bara man är medveten om att det kan ta slut i morgon, så kan man göra det hur lyckligt som helst!

6 kommentarer:

  1. jag undrar varför den heter just svininfluensan?

    SvaraRadera
  2. Klokt förslag, ska laga såna i helgen!

    SvaraRadera
  3. kanske för att man blir svinigt sjuk av den? vet inte... man kanske får knorr? eller smutsiga klövar istället för fötter!? o hu... jätteläskigt.

    SvaraRadera
  4. Emma, jag tror du har helt rätt, jag håller med om din teori om att jorden behöver läka sig själv!
    Och den heter svininfluensan för att den först upptäcktes hos grisar, precis som fågelinfluensan började hos fjäderfän ;)

    SvaraRadera
  5. tack för svaret, anna! :D

    SvaraRadera
  6. fan... då borde ju andra sjukdomar heta typ mans-hosta, kvinno-eksem, eller rent av människo-influensan... eller är det jag som är sådär underbart petig och löjlig nu? :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!