Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-02-24

Ödmjukheten till ända?


Min lilla Sessan var också sugen på öl, men hon fick nöja sig med en tom låda. Hon nöjde sig.

-------------------------------

Blev inget kvällsmål igår.
Somnade i soffan, och drömde ytterligare en gång att jag gifte mig med Magnus Betnér. hmm, typ är ja groupie fast jag inte vet om det? kan manvara det? skulle jag kanske slänga kärleksbrev och trosor upp på scenen om jag såg hans show?

fast, vem slänger egentligen trosor? som han inte hade sett såna förut? och vad är det för trosor som skulle få artister lite extra sugna?
jättestora, yttepytte, eller kanske bara vanliga med obekväma sömmar i arslet?
tänk om nån slänger upp ett par de hade på sig när de kom dit? jamenar, då måste man nog vara snabb illakvickt. för det tenderar ju att bli ganska varmt i mörka trånga lokaler med en strålkastarbelyst scen i... och man kan ju inte slänga upp ett par svettiga äckeltrosor?

jag behåller nog mina på ändå. tacksåmycketmenjagklararmigbraändå.

slarver idag.

Frukost: Halv macka (äntligen Subs) med prästost och salami, stooort klas kaffe me mjölk.

Lunch: Pastasallad med kyckling och fetaost, orkade inte hela. Två glas vatten till.

Mellis: Två koppar kaffe med mjölk.

Middag: Uteblev. Var supermätt sedan lunchen (åt så mycket pasta och morötter) och så kom ja hem så sent, orkade inte laga till nåt ensam ändå.

Kvällsmål: En banan och stooort glas vatten.

Träning: Lång promenix till Gustavsberg centrum, sprungit och busat med Zara

Imorgon är det dags för den stora intervjun... oh.. jag är supernervös. Vill verkligen ha det jobbet. Hoppas jag får det. Vad är det som gör mig speciell? varför ska de välja just mig? det måste jag lista ut tror jag.

Kanske man ska skippa ödmjukheten och bara säga att det helt enkelt inte finns någon bättre människa på jorden och att jag inom ett år kommer vara deras chef? eller så kanske jag ska vara en grå mus och säga att alla är bättre än mig och jag önskar jag var nån annan?

nä, tror jag ska säga som alla andra. att man tror man kommer göra ett gott jobb efter bästa förmåga och hoppas man utvecklas i takt med utmaningarna som står framför en? att utmaningar inte är problem, utan bara utvecklande.

fan va bra jag är.. jag skulle anställa mig direkt. på studs.

4 kommentarer:

  1. alltså, jobbintervjuer är så svårt! varför ska vi anställa dig och liknande är mina hatfrågor. bästa svaret borde vara "för att jag har en hyra att betala och behöver äta för att överleva". är inte det tillräckligt med anledning för någon att vilja ha ett jobb?

    var nere och lämnade ett cv idag, och han började babbla om ev. provjobba en dag. då blev jag skitnervös? hur provjobbar man? förväntar de sig att man ska sköta och klara allt galant då eller får man vara nervös och klanta sig? får man betalt? VVAVAVA!"? jag hatar att leva i ovisshet!

    SvaraRadera
  2. jag tror man bara ska säga som det är att man är superny på stället, och vill lära sig allt. ställ frågor frågor frågor. om allt du är osäker på och erbjud dig hela tiden att hjälpa till eller ta över när någon annan gör nåt och du inte kommer på nåt att göra själv.

    SvaraRadera
  3. de kanske förväntar sig att jag ska kunna ALLT nu när jag ändå varit butiksansvarig?! fast det är klart, det är skillnad på ett café och en elbutik. och om betalningen, ska man få betalt för provjobb?

    SvaraRadera
  4. absolut alltid... ett tips. på cafe finns det alltid bord att plocka, bord att torka, och disk att fixa... ALLTID! så om du inte har nåt att göra så har du de tre sakerna att kolla. och om det inte behövs göras så är det bara att fråga vad som finns att fixas. café är bra. det är mysigt jobb.. och ja. det är olagligt att inte betala för arbetskraft även om du bara provjobbar.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!