Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-10-24

Jag gillar Kineser.

well.. försökt tappert att vara nyttig hela veckan. jo tjena.

igår avslutades med en tripp till nya Kina-restuarangen vid Värmdö Köpcentrum (Mölnvik). Jäklarns gott det där med kina-käk, men fy vad onyttigt.

Undrade varför han som såg ut som 16, men lika gärna kunde vara 35, var så korkad. Tills jag insåg att det var jag som var korkad som försökte beställa på svenska från någon som bara pratar Kinesiska.
Så då gjorde jag om taktiken till den ringa grad att jag inte lät bättre än som den sure "Ice, bitte!" i Sällskapsresan...

" Aj vudd lajk a number sixty please. U know the wan with fried fläskfilé tack."

Fick först in huvudrätten. Jag undrade varför jag bara fick in en tallrik med friterad fläskfilé, och inget ris. Bad lite fint efter ris. 16-35åringen fick skäll på kinesiska av den snälla tanten (?) som såg ut att vara mellan 20-67år. Det lät roligt när hon skrek. Vi fnissade lite.

Sen kom jag på att jag faktiskt beställt förrätt också... Vårrullar. Mmmm... frågade lite fint när min förrätt skulle komma och log lite och kikade ner på den varmrätten jag hade framför mig.
16-35åringen fick skäll igen. Den här gången skrek han tillbaka. Men det lät mer som en hamster som nös. Så pipig var hans arga kinesiska. Vi hade slutat fnissa vid det här laget och satt och småskrattade.

När vi ätit upp våra varmrätter kom min förrätt in... tacksåmycket. "Det bjuder vi på, för att min son är lite efter" sa 20-67åringen... Jag skrattade lite och sa på typiskt artig svenska : "Det är ingen fara... JAG har inte bråttom. Tack ändå." ... varför nu jag skulle känna mig så ursäktande vet väl ingen egentligen... Jante go fuck yourself.

När vi ätit upp förrätten så beställde vi varsin kaffe.. Och satt och pratade en stund. Hade super trevligt och pratade skit och tjockisen vid bordet bredvid... Alltså... Hans mage hängde ner mellan hans ben och (JAG SKOJAR INTE) nuddade hans skor!!!
HEELT SJUKT.

Efter en halvtimme av skratt och skitsnack så brast Fredi ut i asgarv... och säger lite fint " Inte fan fick vi nåt kaffe heller."

Efter ytterligare lite familiär kärlek i köket och en uppenbart upprörd 16-35åring å fick vi äntligen betala och åka hem.

Dit ska vi verkligen igen!

3 kommentarer:

  1. Haha, underbar historia! Påminner mig om när jag, Söder och Lillemma var på kinan hemmavid (när den fortfarande fanns) och Söder fick en larv i sina wokade grönsaker. Kinaman gav honom en hundring och bad honom vara tyst. ;D

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHA! vad sött. Larva dig inte, ta pengarna!

    SvaraRadera
  3. Haha, jävlar vilket trevligt restaurangbesök! ^^

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!