Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-01-20

I damernas omklädningsrum, att vara tjock och naken bland folk.

Ibland skäms man för foton som tas. Tjock och halvnaken i en bastu i fjällen för exakt två år sedan, men en bit torkat renkött i käften. Pinsamt att man både är blek, fet, naken och fångas på bild ätandes. haha. jag skyller på mig själv.

Min kommentar till Sandra (en tjockis i mängden) apropå att hon inte ville följa med till gustavsbergsbadet med mig... för hon vill inte vara tjock och naken bland folk, var:

"ja fan... tjock å naken är läskigt... men inte lika läskigt när man är två. då har man nån man kan fajtas ihop med mot de anorektiska 14-åringarna och tanterna som är ens största skräck... de med bristningar över hela kroppen, rynkor i nacken, och tuttar ner till golvet som för att sopa vägen innan det enorma arslet ska fram över tröskeln. hu.. ja ska aldrig bada mer tror jag."

och visst är det läskigt att va naken bland folk man inte känner. tro mig, jag är inte sån som har problem med nakenhet, snarare tvärtom. för mig är det mycket naturligt, har bara hyfs nog att inte vara gustavsbergs egna naken-janne... men i badhusets omklädningsrum för damer finns det ganska distinkta kategorier av människor...

1. Snygga vältränade vuxna tjejer, som står i timtal i bara bh och string och fönar håret, låter deon torka och sminkar sig extra länge bara för att smeta in ytterligare komplex hos oss halvtjocka tjejer som förjäves försöker täcka kroppen i en handduk och förbannar att vi inte tog med ett badlakan.

2. Anorktiska 14-åriga tjejer, som nervöst fösöker låtsas som att de inte kikar på de fullvuxna tjejerna i duschen och undrar om de kommer få lika stora eller små bröst som de, eller gud förbjude om de kommer bli lika tjocka som mig... och sen går in på toaletten för att byta om och dra sig själva i skinnet runt magen, inbilla sig själva att de är tjocka och spy lite granna.

3. Mammor. Dessa uttjatat självsäkra vuxna kvinnor som tycker sig funnit sin mening i livet genom sina barn, som antagligen är mellan 1 och 7 år. Därför tycker de inte att de behöver bry sig om komplex längre, för deras kroppar är formade efter det mirakel som grodde i deras mage i 40 veckor. Bristningarna är medaljer, de extra långa bröstvårtorna är hårda som machettknappar av diamant, och de extra långa, uttömda brösten är bara en pik till maken att jobba hårdare för att kunna bekosta en silikon-operation. Eller?

4. Tanter. De som jag beskrev i kommentaren till Sandra. Ens största mardröm. Varför mardröm? För man vet att vi alla hamnar där någon dag.

5. Små pojkar. Dessa har följt in med sina mammor, för att de är för små för att klara sig själva hos herrarna. Dessa stirrar ogenerat på alla kön och bröst som svischar förbi och sitter sen i bastun och killar sig själva i skrev och stjärt och frågar varför tanten har så långa tuttar och inte mamma har likadant...

Jag ska aldrig mer byta om med folk. Ursäkta min cynism och sarkasm.
Men jag antar att jag blir sån när jag inte sovit på 36 timmar. Hatar sömnproblem.

/fortfarande sockiss

Ska börja ge musiktips till varje inlägg... Ikväll/inatt blir det nog

Love Lockdown - Kanye West

3 kommentarer:

  1. nog för att sömnproblem inte är någon höjdare, men du skriver åtminstone galet bra när du är trött. :)
    när jag är fit så ska jag gå och byta om bland folk bara för att känna hur det känns att göra det utan en massa valkar som man frenetiskt försöker gömma bakom handduken. innan dess, nää. :P

    SvaraRadera
  2. haha det var roligt och träffande skrivet. Jag brukar också känna så där när jag badar. Att man bara vill gömma sig. Tack för att du kommenterade i min blogg. Självklart ska vi gå ner de här extra kilona.

    SvaraRadera
  3. Hahaha - klockrent inlägg! Vilken skrivartalang du är!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!