Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-01-18

Att övervinna en rädsla!

Jag var på Gustavsbergs-badet i Fredags.
Först så gymmade jag i en timma med min svägerska Malin. Det var kul, jobbigt för flåset bara. Dumt av mig egentligen eftersom jag inte riktigt var frisk. Men det gick ändå bra. Tog det väldigt väldigt lugnt. Har dock fortfarande träningsvärk i mina Tri-ceps! Aldrig hänt förut. Så nåt duktigt måste jag gjort.

Sen efter en timmes träning, skulle vi ner i simhallen och bada. Men jag och Malin såg något roligare, som inte kändes panik-artat för mig. Vatten-rutchkana! Det var superkul! Det är som ett mini-äventyrsbad här i Gustavsberg och det var så kul! Kände mig som 12 år igen! Plaskade och lekte hela tiden! Sen lite bubbelpool också såklart.

Bastun efteråt var nog skönast av allt.

Jag är stolt över mig själv som badade. Dels att jag lyckades med bedriften att skita i min fobi och bara hoppa i vattnet. Samt att jag vågade visa mig i bikini. Kändes mycket bra.!

En stolt tjej är det som skriver ikväll. =)

1 kommentar:

  1. fan vad duktig du är, emmut! :) undrar om jag någonsin kommer våga konfrontera min fobi sådär rakt på. förvisso hoppas jag att jag slipper stöta på en haj irl, men det vore skönt att åtminstone kunna se dem på teve och så..

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!