Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-03-29

Earth Hour, Inflyttningsfest och Polisen


Kvällen påbörjades med middag och mys hos Tina och Conny. Vi hade det supertrevligt och släckte ner under Earth Hour 20.30 - 21-30. Lite fusk blev det ändå. Men det är väl oundvikligt när det är småbarn runt i kring... =)

Jag blev supertrött och vi bestämde oss att åka hem ganska tidigt ändå, då vi lovat våra nyinflyttade grannar att kika upp på deras inflyttningsfest och jag kände inte att jag skulle orka så länge med kalas så vi stack hem. Väl hemma hör vi ingenting från grannarna och tänkte att de kanske slutat upp med festandet?

näe, det var fortfarande folk på deras balkong, och helt plötsligt så hör vi någon vråla i trappuppgången. Gissa vem?
Jo våran alldels underbara granne bredvid som inte tål när andra har roligt.

Detta var strax innan 23.00 på kvällen och vi undrar varför han är så arg. Men å andra sidan blir vi inte förvånade, då han brukar banka i väggen när vi sitter hemma hos oss fyra stycken och spelar sällskapsspel. Utan musik, utan hög volym alls. T.o.m när vi hade Fredis mormor och morfar på besök på middag så börjar han banka i väggen när vi skrattar... Notera att hans obefogade bankande brukar inträffa första gången 22.01! alltså bara en pluttig minut efter dess att man inte ska föra så stort oväsen. Och det är oftast fredag eller lördag kväll, och vi vet att
grannen bara jobbar veckordagar.

Blir upprörd men han bestämt mig för att inte bry mig så värst då jag insett att det är han det är fel på och inte oss...

Vi går iaf upp till grannarna Anna och Jack. Anna 25 och Jack 19 är tydligen arbetskamrater och nu kombos snett ovanför oss.

vi hinner vara där en liten stund och det är väl en del folk, men absolut inte någon röj-fest eller ens musik på. Nej de flesta hänger och pratar i vardagsrummet eller ut på balkongen och röker.

'knack knack knack'.....


alla stelnar till... är det grannen? tänker han komma hit och skrika nu? klockan är kanske 20 över elva....

'pling plong'... Anna öppnar. Jag kikar dit...
Hej hej konstapeln!

Jag och Fredi går ut med Anna som de goda grannar vi är och backar upp henne med hennes historia av det hela och vi förklarar också för farbror polisen hur 'arga grannen' brukar bete sig.
Farbror polisen är mycket förstående och snäll och ser också att vi inte är varken röjiga eller särskilt onyktra heller. Så han talar om för sin snälla växel-telefonist att det är vi som borde klaga på arga grannen istället. Och att det nu finns en notis om att arga grannen ringer falsklarm om störningar....

Yippieee! vi vann !!!!

Det känns inte ens som man måste vara med i 'Grannfejden' på TV heller... för jag har kopplat på diplomati-utrustningen och känner mig redo att anta utmaningen...
Nästa gång jag möter honom ska han minsann få veta ett och annat...
Se också att arga grannen är samma person som ville dränka lilla söta Noa...

fy på han. han är ond. han verkar hata alla. alla som har roligt. och alla söta oskyldiga djur.
finns det någon hemskare människa än så?
Charlottendals alldeles egna Stalin tror jag visst....

1 kommentar:

  1. fy vad skönt! då kanske ni faktiskt kan prata efter klockan 22 också! :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!