Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-01-02

sorgligt slut och lycklig början

Imorgon så flyttar en av de bästa människorna på denna jord, Martin (aka Dr. Dryg) till Australien för att studera manus-författning på nån högskola i Perth.

Jag och Martin har varit vänner sedan jag var kanske 14år, så det är iaf över 10års vänskap.
Och mellan 15och 16års ålder så spenderade jag säkert 90% av min vakna tid med honom, och nästintill bodde hos honom i hans lilla etta på Slånbärsvägen i Enköping.

Sen kom min student, och jag ryckte in i lumpen, och Martin flyttade till Molkom i Värmland för att plugga och vi sågs inte så mycket alls.
Jag hade träffat Fredi och han hade träffat sin Becka och mycket hade hänt och förändras. Ändå så har det alltid känns som om ingenting har hänt när vi träffats.
Vi skrattar lika mycket som sista gången vi sågs, och "ordbajsar" minst lika mycket som alltid.

Det finns få vänner som man kan ha så nära trots att de fysiskt sätt är långt ifrån.

Jag kommer sakna livet ur mig Martin under de närmsta två åren.
Du har betytt så mycket för mig, och betyder fortfarande mycket.

Älskar dig vännen. Kom hem hel och lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!