Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-01-07

sköna underbara efterlängtade träningsvärk

Sitter på jobbet och tar en liten smygrast för att skriva här.
Var på gymmet igår och tränade styrka på låga vikter för att väcka kroppen igen efter alldeles för lång dvala.

Skönt att känna att jag är frisk(are) och kan sätta igång med att träna igen. Men hjälp vad man tappar mycket styrka på så kort tid!!

Tidigare tränade jag 3 x 12rep à 40kg i Bänkpress.
Igår var det mer än lagom att bara köpa 27kg!

Samma sak med de fria vikterna för axlarna och biceps. Pinsamt!

Det enda som inte ändrat sig är vikten för rygg och mage, men jag tror jag låg på en alldeles för låg nivå innan när jag tränade så det är inte så konstigt.

Nä, det var riktigt jobbigt att känna sig så svag som igår, så nu ska jag försöka få upp styrkan och konditionen igen. Ett stort plus däremot var att jag inte längre tillintetgör mitt träningspass genom att röka en cigarett direkt efter träningspasset! Och var inte ens sugen på det!

Duktiga lilla jag.

Eller... "Spänstig" som sötaste Kurre på jobbet kallade mig imorse. =) Han är bäst han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!