Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-06-15

Pos vs. Neg

-2,4 kg på 14dagar.

Vet inte riktigt om det känns okej ändå. Men jag ska inte vara otacksam. Det är ju vad jag önskat så länge. Och trodde aldrig att jag skulle nå målet.

Målet var från början att gå ner till storlek medium i tröjor och 42 i byxor.

Där är jag nu.

Sedan omstarten 1:a Januari 2010, så var målet 75kg.

Jag väger nu 78,4kg.
Och känner mig nöjd och glad över hur min kropp ser ut.

Men om man nu måste klaga lite, och önska sig mer än man redan har...

ÖNSKELISTAN JUNI 2010.

1. Mer markerade muskler på lår, mage och armar och axlar.
2. Mindre lös hud på mage, insida av lår och bröst.
3. Bättre kondition.
4. Klara av att springa 6km i sträck i terräng.
5. Bli intruktör i BodyBalance
6. Nya träningskläder, de gamla är för stora. (Cameltoe är INTE snyggt!)


Jag går mycket mer nu än vad jag gjort tidigare. Många promenader blir det för att se sig omkring i sin nya stadsdel... Och många felavstigningar på tunnelbanan resulterar i en extra promenad, då jag blir för rastlös för att vänta på nästa tub.

Kosten då?

Jadu... veckodagarna är usla när det kommer till att få i mig frukost.
Men ett äpple och lite kaffe lyckas jag nog med iaf.

Men igår t.ex så såg matsedeln ut såhär:

Frukost: Kaffe med mjölk, en knäckemacka med ost.
Fika: Cappuccino
Lunch: Fläskytterfilé + potatisgratäng och kall mango/curry-sås.
Middag: Samma som lunch + paprika och gurka + 1 glas Fanta
Kvällsmål: En smörgås med korv och en knäckemacka med ost, en kopp kaffe med mjölk.

Kanske är lite väl lite.. jag vet. Men jag får verkligen inte i mig något mer! Och vad jag kämpar med att få i mig mat när aptiten tryter mitt under dagen.
Min medicin tar ju bort aptiten... dock inte hungern. Så jag kan vara hur hungrig som helst. Men så fort jag tar en bit mat i munnen, så mår jag illa och kunde lika gärna kräkas.

Flytande går bra. Men det är inte särskilt mättande med Yoghurt eller soppa varje lunch.

Jaja. Snart så balanserar väl det här sig också.

Dags att återgå till mina siffror och uträkningar på jobbet igen... ville bara uppdatera lite ordentligt då det faktiskt är meningen att jag ska redovisa mina resultat för er tappra få läsare. Både positiva och negativa.

Och det här vet jag inte riktigt vilken kategori det faller under. Positivt eller negativt? Bra eller Anus?

2 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!