Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2008-12-21

internet-uppbrott!

Jag har haft smått panik när jag vart ensam hemma och inte haft något internet alls!! AAAAAHH! jag har haft sånt super-blogg-sug så jag hållt på att koola-vippen tror jag visst... =)

Ja, kryssningens varma känsla sitter fortfarande kvar och jag längtar tills nästa gång.

Är hemma hos mina föräldrar nu och ska fira jul här. Men nyåret firar jag i Bålsta med kalas-kompisarna hemma hos Micke. Han brukar tydligen göra hejdundrans nyårsfester, så nu ska jag ta nyårs-oskulden på mig själv och verkligen göra något riktgit roligt då!

Att bo i Gustavsberg är faktiskt underbart. Min lägenhet är nästan helt färdigfixad nu och har börjat utforska omgivningen på nattliga promenader. Hamnområdet vid den gamla fabriken är mitt nuvarande favoritställe. Där skulle jag vilja bo nästa gång man ska flytta. Så fina gamla tegelbyggnader där. Och sen svanarna vid taxi-båtarna. Dom är gulliga. Två stycken. Tror dom är sambo.

Att ta sig ner till centrum tar 15 minuter för mig, för det är bara nedförsbacke. Halva vägen är jätteful, och full med bilar, om man tar den korta vägen. Men hemåt tog det en halvtimme... Beror nog på den långa "alp-backen" precis innan Charlottendalshöjden där jag bor. Den slingrar sig i serpentiner uppfär bergssidan... himla söt. Kul med pulka eller inlines antagligen... ska no prova nån gång. =)

Tiden sedan jag skrev sist har faktiskt inte ändrats så mycket, inte så mycket som hänt heller.
Har mest försökt få ordning där hemma, och träffat lite kamrater, försökt tappert att få julstämning också. Lite ljuslyktor, änglar, nån ängelgardin, en tomte med näsblod och nån liten julstjärna. Men det är fortfarande Prodigy i lurarna och inte carola. gud bevare mig väl för det... phhheww!

Folk säger att jag ser smal ut nu. Det gör jag nog då. Ser inte riktigt förändringen själv. Förutom att huden på magen har blivit lite hängigare och lösare. Hoppas den tajtar till sig den med. så magen har blitt smalare tydligen. Träning har det ju inte blivit något utav, då ryggen fortfarande är paj, och förkylningen återigen krypit sig på. Med rethostan i sällskap.
Men jag går en massa, upp och ner för alpbacken. Har bara tankat bilen en gång sen jag flyttade till Gustavsberg. Kan ju gå överallt nu istället. Det är mys på riktigt det. Jag älskar det.
Och så är det bara femton minuter på bussen till Slussen, och bussen går var femte eller tionde minut! TJOHOO! Väsentlig skillnad mot 45 minuter, och en buss som i bästa fall gick en gång i halvtimmen.

mina tuttar vill inte minska nu heller. om man gått ner nästan 17 kg, borde det inte märkas på bh:n då? eller är jag tvärtemot varenda annan tjej i hela världen? Jag har fortfarande 85 D i bh... det hade jag när jag vägde 107kg också. jag kan antagligen ha en 80D men den skulle vara förliten i kupan. Och jag totalvägrar att sätta på mig en DD kupa. aldrig no no, no way!

Jaja, får se om jag skriver mer i veckan... är ju trots allt ute i Skokloster för tillfället och har då tillgång till dator, eftersom jag inte har kopplat in ett internet hemma i Gustavsberg ännu.

Och om någon undrar, ja det var lite vemodigt att lämna över nycklarna. Men för första gången på mycket länge, så kan jag andas ordentligt. Stressen har minskat och livet känns mycket mer positivt. Det ligger nog en förbannelse över stavsnäslägenheterna. De är nog hemsökta. aldrig mer dit.

UL UL på alla anti-nissar där ute!

1 kommentar:

  1. fan vad kul att du ska till xztraz! hans nyårsfest förra året var awesome, tror att den här blir det också. kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!