Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2008-11-27

Mag-övningar

1: Situps på pilatesboll, när du samtidigt måste hålla balansen på bollen, så använder du de små musklerna i magen som är svåra att komma åt annars. Bra för att trimma ner och få smala muskler.

2:
På de allra flesta gymmen finns det ett multiredskap där man kan hänga på olia sorter handtag i olika höjder beroende på vad man vill träna. Sätt ett enda handtag i midjehöjd, knäpp händerna om handtaget precis framför naveln. Rotera sakta med midjan åt sidorna utan att flytta händerna "från" naveln, eller att röra på höfterna. Svanka och Spänn musklerna nedanför naveln.

3: Vanliga situps. Fast inga raka. Utan endast armbåge mot motsatt knä, och ha inte benen på annat sätt än i 90 graders vinkel. Vila efter tio stycken i fem sekunder och upprepa.


4: Ligg med ländrygg och svank mot golvet/mattan/whatever och håll benen raka i ca 70 graders vinkel som startposition. Gunga benen lite i luften, och dra sedan ned dem mot golvet utan att nudda (!) sakta, och upp snabbt. Upprepa så många gånger du kan och vill.

Hihi, en grabb ja var upp på taken med idag. Så får ni ett litet humm om vad jag sysslat med. Denna bild togs vid halv åtta imorse i Enskede utanför Stockholm. Högt! Men kul!

3 kommentarer:

  1. Skit bra tips för magövningar! Det tackar jag för :D
    Brukar alltid ha så svårt för å komma på nya övningar.

    Take care!

    SvaraRadera
  2. att göra sit-ups med benen i luften är så jäkla jobbigt! :D vi brukar köra en liknande övning på pilates-passen.
    och ja visst, en promenad på båten vid den tidpunkten låter ju vettigt, det lär vi orka! :P

    SvaraRadera
  3. Hello nice blog.Im from Greece:)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!