Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2012-04-06

Om att försöka slappna av och vara ledig

Påsken...
Är hemma hos päronen i Bålsta och ska försöka mig på att njuta av långledigt.

Men när man vet att nästkommande vecka på jobbet kommer att bli tuff och stressig är det svårt.

Så jag ska sitta imorgon och göra en sammanställning och lite statistikprotokoll inför uppföljning och återkoppling av projektet. Sista tampen nu men bara några få veckor kvar innan det ska vara klart.

Är jobbigt även att inte riktigt klara av att vara ledig när jag själv mår som jag gör. Och på det så är mammas Parkinson ganska svår och det är tufft att behöva se.

Har haft första samtalet på väldigt lång tid med pappa utan att vi bråkar och jag blir ledsen och vansinnig.
Det var skönt.

Men nånstans vet jag att även det går över, och snart ligger vi i luven på varandra igen och bråkar.


träning blir det inget av heller förrän jag och läkaren vet hur behandlingen tar på min mage.
Känner mig trött och orkeslös i kroppen av mediciner och sjukdomen i sig... men jag hoppas på förbättring.
De flesta av sjukdomssymtomen är borta efter bara fem dagars behandling, så jag har hopp om livet.

I övrigt tänker jag okynnesdricka en jävla massa must.

Puss på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!