Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2012-04-02

Jag väntar mig en viktchock

Jag kommer bli fet.
För det blir c:a 10% av de som äter Kortison.

Och ja, det är just kortison jag fått ordinerat för min kära lilla gulliga tarmsjukdom.

Tydligen så attackerar mitt egna immunförsvar slemhinnan i tjocktarmen, och producerar en massa Kollagen. Det är ju ett protein som inte ens skall finnas i tarmen, utan helst i huden.

Så precis under ytskiktet av slemhinnan har jag ett lager av bindväv, som hindrar mig från att ta upp vätska, salter och mineraler ur det jag äter.

Men om allt vill sig väl kommer jag bara behöva äta den här kortison-medicinen i 4månader och förhoppningsvis vara symptomfri efter det.

HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!