Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-10-22

Bad hairday på jobbet

På jobbet

Idag sitter jag som tillfördnad platschef på jobbet.
Skitkul att få ta detta ansvar och verkligen öva på sitt ledarskap!
Det blev beordrad övertid för 4 gubbar, 1 lastbil och 1 grävmaskin för att hinna klart till deadlinen på måndag.

Även om jag inte "måste" vara på plats i helgen, så tycker jag det skulle kännas fel och respektlöst mot gubbarna som sliter häck i kylan om jag stannat hemma.
Det sista jag kan göra är väl i alla fall att vara på plats och styra upp det som behövs, och finnas tillgänglig för att fatta de beslut som kan tänkas behöva fattas.

Nackdelen är ju att jag som tjänsteman (fancy vaaaa?) inte får övertidsreglering på min lön. Det ska ingå i lönen. Men som nyanställd så blir det i det hela sammantaget en jäääävligt låg timpeng om jag börjar räkna.

Men det är värt det, varje sekund! Jag känner att jag äntligen presterar efter min potential, och förverkligar mig själv i min yrkesroll! Helt fantastiskt!

MEN!  Var jag tvungen att ha en så jävla dålig hårdag?!?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!