Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-08-06

Saknar

saknar honom.
saknar några särskilt utvalda vänner.
saknar att ha fritid,
saknar vovven Torsten som nu varit borta i 5månader...
saknar att spela gitarr som en dåre hela nätterna.
saknar att måla tavla efter tavla i en slags kreativ mani utan hejd.
saknar tissarna Ronny, Sessan och Chessie...

men mest av allt så är jag så jäkla glad över det jag har, och skapat för mig själv.
Utan mig själv, är jag ingen.

Befrielsen av att veta att man duger, helt ensam, och utan hjälp från någon annan....
den gör att det jag saknar bleknar i jämförelsen med tacksamheten och glädjen.

Jag är inte alltid glad, men jag är lycklig.

2 kommentarer:

  1. Nej, gå omkring o flabba hela dagarna tror jag inte på. Men att ha den där varma trygga känslan inombords är mer betydelsefullt.

    SvaraRadera
  2. Madlar: Välkommen hit! Och du har helt rätt!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!