Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-08-06

En gång om dagen...

...får du ont i magen. Då tänker du på mig, så går din magvärk över... Nanananaaaa..

Grannen dånar ut Björn Rosenström från ballen, och jag kokar tortellini och dricker Rosévin.

Morsan med sin Parkinsson, kallade sig själv för en vandrande pinne idag när stelheten slog till som den gör titt som tätt. Jag och pappa tyckte hon var en "finsk pinne" istället.

Och DÄR insåg jag att det var roligare i verkligheten, än vad det lät här.

Mensvärken från helvetet gör sig mer än väl påmind, så jag har upprättat en ny regel för mig själv som lyder: Ät choklad, drick vin, mumsa pizza, dra i dig vad fan du vill, så länge du glömmer smärtan.

Det var först när jag började träna och gå ner i vikt som jag fick regelbunden mens för första gången, och därmed mensvärk. Och ingen liten molande värk i magen/ryggslutet. Nej, det ska vara ordentligt jajjemän! Så när jag vaknar på morgonen, så vaknar jag av att jag måste springa och kräkas.

Och så fortsätter jag under dagen.
För lyckligtvis har jag bara värk en dag, och sen resten av tiden känner jag inte av mer.

Nä, nu ska jag sätta mig och skriva underlag för lite fakturor, så att jag slipper jobba över i veckan som kommer. Det orkar jag inte två veckor på raken.

Piss och kräm!

1 kommentar:

  1. Åhhh..känner igen det där! Min mensvärk blev också tusen gånger värre efter att jag börjat gå ned i vikt!
    Fuck mensvärk, man klarar sig så mycket bättre utan!

    och en sak till...FY FAN va skönt att du är tillbaka på riktigt! Skrattar halvt ihjäl mig till var och vartannat inlägg! tack! =)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!