Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-01-15

Vårruset eller ej? Och lite om kondition.

Jag hatar att löpträna.
Inte bara för att konditionen är i botten, men också för att jag har något som kallas för "smärtminne" i mitt högra knä.

Efter fyra stycken titthålsoperationer i det där det flyttats på knäskålen, borrats hål i knäskålen, skurits av ledband bara för att sy fast dem någon annan stans, och tagits bort c:a 80% utav miniskeln, så dras jag med detta "smärtminne".

Det går väl att jämföra med fantomsmärtor antar jag. Bara för att mina nerver är så vana vid att det alltid gjort ont p.g.a tidigare skador, så har de fastnat i smärtläget, även fast jag inte längre egentligen har ont, eller någon anledning till smärta.

Därför blir varje löpsteg för mig som ett slag underifrån.

Däremot så KAN jag kuta om jag vill, och jag VET att det är bra träning för att få upp kondisen.
MEN det är ju så tråkigt!!!

Efter jag slutat röka så märker jag dag för dag hur jag återfår mer flås och har inte någon mer rethosta som stör mig när jag anstränger mig.

Så egentligen har jag ingenting som är emot att jag skulle börja träna för Vårruset den 24:e maj.
Inget annat än min egna totala rädsla för att inte klara av det.
För jag vet ju hur jävla jobbigt jag tycker att det är att kuta, och har aldrig upplevt att komma över den där "tröskeln" som alla löpare pratar om.

Och det skulle vara förbannat härligt om jag klarade av Vårruset.

Ska jag eller ska jag inte?

Hmm... vad tycker du?

6 kommentarer:

  1. Jo gör det så kan vi sporra varandra! Jag ska också springa, fast uppe i sundsvall och jag känner mig också orolig för om jag ska klara av det?

    SvaraRadera
  2. Kör på!!!! Jag ska oxå köra iår!! Det är ju en kul grej, liksom:)

    SvaraRadera
  3. Do it! Jag har lurat på mina vänner det så vi kan ha picknick efter det. Några kommer gå och några av oss funderar på att lägga upp en liten tävling mellan oss, allt som sporrar är välkommet.

    http://mammakropp.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Linnea: Vi kommer klara det galant!
    ryra209: då kör vi!
    mammakropp: lät smart, kanske man själv ska göra...
    hanna: jag gör't!
    Sandra: JAA det ska jag!! =)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!