Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-01-14

Onsdagens träning

Träningen i onsdags blev:

Uppvärmning 15min =

Tai Chi- och Yogaövningar.

Styrketräning =

Mage/Rygg : Knästående drag 3x20 à 27,5kg

Omvända crunches med fotleder på pilatesboll, mellan varje knäuppdragning en armhävning.
Ca 50st totalt under hela träningspasset.

"Grodan", balanserar med armbågarna på pilatesboll 90grader vinkel av armarna, och knäuppdragningar mot bollen, 3gånger per sida + 10sek "vila" i Plankan 12repetitioner, tre omgångar.

Armar/axlar : Push-maskin 3x12 à 30kg
Pull-maskin 3x12 à 35kg
Bänkpress 20rep à 27kg
Fria vikter raka lyft 90graders vinkel rakt fram. 3x12 à 4kg /arm.

----------------------------------------------------------------------------

Mycket skönt måste jag säga. Strechning och uppmjukning med bastubad efteråt gjorde susen då träningsvärken inte är allt för jobbig idag.

sätter igång lugnt nu efter det långa uppehållet. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!