Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-01-14

Dårhuset jag praktiserar på

Gårdagen:

1) Flickan L från ett av psykboendena står och pratar med oss på lunchen. Hon går aldrig därifrån. Hon har blivit portad från matsalen, och är på ett quest för att ta reda på vem som portat henne.

2) Det börjar brinna. Två "halvsenila" farbröder sitter och äter sin lunch i lugnan ro när en servett lägger sig över ett ljus och börjar brinna. Farbröderna tittar på elden. Den sprider sig till bordsduken. Från andra sidan matsalen springer en tjock tjej. hon är inte snabb. men tydligen snabbare än farbrödernas reaktionsförmåga. Hon tar ena farbrorns glas med vatten och släcker elden. Farbröderna säger ingenting. De reagerar knappt. Snart börjar de äta igen.
Den tjocka tjejen går och fyller ett nytt glad med vatten. Jag frågar om han ska få det påfyllt.
"Ja, han tog ju grannens". Säger hon.

När jag blir gammal vill jag också vara så lugn och bara bry mig om att få i mig vatten. Skitsamma om jag brinner upp. Skön stil.

3) Det piper konstigt på chefens kontor. En gång varje minut. Som en brandvaranare som håller på att få slut på batteri. Vi letar. Letar lite till. Från 7-9 ungefär. Fattar inte vad som låter. Eller var. Vi får hjälp att leta av flera andra. Stänger in J. i ett förråd. Det lät tydligen inte där inifrån.
När vi sliter upp gallret till ventilationen så hittar vi en gömd brandvarnare som ligger och piper.
Jävla R hade gömt den där för att retas. Det är R som ska lära mig allt han kan sen när jag är klar med statistiken.

Jag älskar det här. =)

3 kommentarer:

  1. Emmaaaaa, jag fattar inte riktigt blogspot ännu märker jag. Hur ser man om någon har kommenterat (förutom om man är ute på själva bloggen alltså)?

    SvaraRadera
  2. Det gör man inte, om man inte väljer att granska kommentarerna, eller så får man gå in på redigera inlägg, så ser man vilka inlägg som är kommenterade

    SvaraRadera
  3. Jag tog för givet att du skulle svara här :-)

    Kommentarsgranskning it is then, annars kommer jag missa hälften av alla kommentarer, har noll koll på allting jämt. Kan bero på att barnen inte visar det minsta respekt för sin mammas bloggande - uppfostringsanstalt nästa säger jag bara.

    Tack för hjälpen!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!