Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-01-15

Härliga original på jobbet

ojoj, nu har det kallats till stormöte med socialpsykiatrin om bemötandet av deras patienter.

undrar om det är Turbantanten*? Hon brukar vara lite gnällig. Eller är det Knulltanten**? Eller kanske det är Planteringsfarbrorn***?

jag kan inte de egentliga namnen på de patienterna, då man försöker beblanda sig så lite som möjligt med dem.De bor trots allt på en psykiatrisk avdelning av en anledning.
Vilken anledning är egentligen inte relevant, man vet bara att de är såpass knäppa att de inte klarar av ett eget boende eller klarar av att bo i gruppboenden.

Vi har ju inga förståndshandikappade på området, så de som bor på Vårdhemmen är antingen senila eller har en psykisk sjukdom. Och den senare yttrar sig ibland på ganska läskiga sätt.

* Turbantanten; en dam som för sig med väldigt fint vokabulär och mycket regler för hur saker och ting ska skötas. Hon vill attvi stänger av ventilationen till hennes rum. "För de släpper in gas på nätterna." Och hon tycker inte om täcken. Samt att döda fåglar ska tillbaka till naturen, så hon brukar jaga folk med en död skata i högsta hugg. Turbanen är en sjal runt huvudet fylld med bomullsvadd..."för strålningen". Hon är rolig, men lite creepy med sina döda fåglar, och kottar som hon samlar på.

** Knulltanten; en dam som skriker könsord istället för hej. Hon är källan till många skratt. På somrarna brukar hon sola sig och dra upp kjolen så även muttan få se ljuset. även vi andra få se muttan. tack så mycket. Hon kan även skrika till cheferna på området "mig får du minsann inte ligga med längre". Trots att cheferna inte ens vet vem hon är ibland. Det är roligt tycker jag. Sån vill jag också bli.

*** Planteringsfarbrorn; är en gullig farbror som är väldigt snäll och kommer med allmänt tokiga idéer. Varje gång man tömmer askkoppen utanför hans boende så tycker han det är bra, för han vill "plantera pelargoner där". Han brukar också komma med tossiga skämt som vittnar om vilken skev verklighetsuppfattning han har, eller som bara är lite allmänt söta. T.ex: "Har du sett ubåten på tjugolappen?... Efter lite letande ger man honom ett nekande svar. Då ler han lite lurigt och svarar: "Åh, då måste den ha dykt." Söt.

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!