Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-02-14

Om den nakna fisen


Sandra undrade om Curry verkligen är naken eller ej eftersom han ser ut att ha en massa lockigt underhår på kroppen.
Sant Sandra! Han är inte naken. Cornish Rex har bara inget täckhår, utan bara tunt tunt lockigt underhår som varken skyddar mot kyla eller sol och gör dem ganska känsliga.

Men han har däremot nakna partier, vilket gör att han antagligen aldrig skulle ta hem en enda poäng på utställning. =(
Nacken är kal, och bak-hasorna likaså. En del utav magen saknar "ullet", och svansen är kal förutom på lite tofsigt hår allra längst ut på svanstippen.

Så Sandra har rätt, han är ingen nakenfis i sin rätta bemärkelse. Men är man van vid en långhårig katt, så är han verkligen en nakenfis. Och att han fryser och gosar in under filtar för att pälsen inte hjälpen till annat än att vara len i mattes hand, gör att jag tycker han är en liten nakenfis. =)

6 kommentarer:

  1. Ska vi följa varann via bloglovin? :)

    SvaraRadera
  2. ja, jag vet att de bara har underhår - det var ju därför jag undrade varför du kallade honom naken. :)
    nu ser jag däremot på den här bilden att han är flintis på halsen, HAHAHA! :D

    SvaraRadera
  3. Sandy, skratta inte! Han är huuuuur sööööööt som helst! ;)

    SvaraRadera
  4. Sandy, skratta inte! Han är huuuuur sööööööt som helst! ;)

    SvaraRadera
  5. haha, han ser rätt ful ut!! ^_^

    SvaraRadera
  6. du är ond. han e inte ful. han är sötast i väääärlden.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!