Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-06-15

Om annalkande jävla måndag...


Imorgon är det ytterligare en Måndag.
Jag brukar känna att det blir en "jävla" måndag. Men inte den här gången.
Jag ser fram emot att jobba imorgon, då jag kommer att få träffa Rasmus, "min" sommarjobbare. Och äntligen få lite hjälp med grejer jag inte klarar av att göra själv. Speciellt nu när jag har så ont i ryggen också.

Och jag kommer få chans att tacka för de fina blommorna! Glömde tacka Gittan som fixat med allt.
Och jag har gett mig fan på att fixa en bra dygnsrytm! och inte som nu sitta halva natten vid tv3-play och dö framför hjärndöda program jag egentligen inte ville se från början.

Imorgon tänkte jag också påbörja en omstart av vikt-nedgången...
har inte vägt mig på länge.. och definitivt inte regelbundet. Jag har heller inte brytt mig särskilt om kosten, eller träningen... och har ÄNDÅ betalat nästan 600kr i månaden för gymmet... och INTE nyttjat det! får för fan skämmas!!
Så nu lovar jag på heder och blogg-samvete att jag ska bli duktigare på att redogöra vad jag gjort för att gå ner i vikt, och verkligen kämpa igen!
För jag går fan inte ner genom att sitta på arslet framför TV3-play och käka chips i alla fall... näe... skärpning skärpning...

Denna snabbt annalkande jävla måndag ska numera bli kallad för:
"Den jävla måndagen; Episod 2, kickstarten"

ett första erkännande: Idag har jag svullat i mig: en heeeel 200g marabou-kaka... en halvliter pepsi, oooooccccchhh.....ett HELT jävla paket noblesse!
någon som känner igen sig när det gäller tröstätande? sockerberoende? chokladberoende? äta-för-att-man-är-uttråkad?

På det här sättet kan jag snart starta en blogg som heter: Hur man snabbast går UPP 20kg...




sessan tyckte inte vi skulle sluta spela sällskapsspel...
hon fick ju världens skönaste säng på köpet!

4 kommentarer:

  1. vi kick-startar tillsammans! har också legat på latsidan, i alla fall vad gäller ätandet. orkar dock inte ha nån skriva-upp-va-jag-äter-blogg igen, bähu.

    äru upptagen på midsommar förresten?

    SvaraRadera
  2. Handuppräckning, jag känner igen mig! Hade kunnat äta ännu mer än så dessutom...

    SvaraRadera
  3. Linnea:ja jag med! men godsakerna tog slut där... som tur var!

    Sandra: ja vi åker till gnesta och firar midsommar. har blivit lite av en tradition.

    SvaraRadera
  4. jävligt dåligt, att ni åker till gnesta!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!