Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-01-14

En dag på runk-kontoret

Hostan ger inte med sig riktigt, och snuvan är nog bara för att det är rått och kallt.
Sitter med halsduk i "runk-kontoret"* och skriver in ytterligare statistik och rättar tidigare felmätningar av el- och fjärrvärme-förbrukningar. Bafucinen är min bästa vän idag som bedövar både tunga och hals. Och de har fått bytas chokladpulver i cappuccinomaskinen säkert tre gånger sedan jag kom hit i måndags, för det är det enda jag dricker.
Det här kaffet ger bara "rännis" så det försöker jag undvika om man inte har ett möte inbokat.

Jag älskar min praktik, och har redan börjat prata om extraanställning på Förvaltningen, samt att jag ska på utbildning i "Landlord" i Eskilstuna såfort Chef L har bokat in mig.
Ingen på företaget har utbildning i det, så då blir de tvugna att ta in mig som konsult. Och då snackar man verkligen DINEROS!!! yey!

Skall strax skriva in nya perimetrar i systemet efter vissa mätarbyten och nyproduktioner. och för den som inte pluggat något om drift och fastighetsförvaltning, eller som inte vet något om det så låter det säkert skittråkigt.
Men jag har så jävla roligt! Inte bara för att jobbet i sig är kul och lärorikt och varierande, utan även för att arbetsplatsen är så jävla härlig.

Högt i tak och folk som bjuder på sig själva. De flesta iaf.
Inte surkärringen** och runk-gubben***.


* Runk-kontoret har jag döpt så för att kontoret luktade runk när jag öppnade dörren första gången. Sen insåg jag att de har förvarat nykremerade lik i ett otätt skåp här innan jordsättning och det är därför det luktat illa.

** Surkärringen är en sur kärring i rosa kläder.

*** Runk-gubben är en sur finne som precis bytt tjänst från förvaltning till vaktmästeri efter omorganisering och varsel. Det var han som hade kontoret innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!