Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-12-19

Skärgårdsbruden

Att bo i Stockholms skärgård är oftast bara mysigt på somrarna. Sitta på en enslig klipphäll någonstans, önska man hade något som utrotade måsjävlarna under den stunden man tänkt sitta där.
Det gör inget att det luktar tång, eller salt... Eller att det blåser lite. För det brukar vara svinvarmt. Eller bara jävligt härligt. Ta en cigg och inte känna tång-lukten längre. Doppa lite tår i vattnet och ångra det i samma sekund. Bara vara och slappna av. Jävligt fint.

Eller så tar man båten ut till nån ö och går på äventyr. Eller åker över till nån sjökrog och bara myser med valfri alkohol. Så länge det inte är den där skiten som sambon envisas med att suga i sig... Jävla Laphroaig, eller Oban, eller Highlander Whisky... LUKTAR RÖV och förstör mitt liv.

Men nu näre e vinter så hatar man att bo här, för det är alltid blåsigt. Värmdö.... det enda stället på jorden där det regnar från marken och blåser från husväggarna. Det blåser fan från alla håll.

MEN! När det vankas julbord äre fan fint att sitta i Båttaxin en stund och må illa av avgaslukterna, tills man är framme på nån Sekelskiftsherrgård eller nån Gammal Viktoriansk villa som huserar med alkohol och mat. Och sen sitter man där tills man inte minns sitt egna namn och försöker ta sig hem. Vilket är en jävla cirkus bara det. Inte som att missa sista tunnelbanan i stan direkt.
Nej. HÄR GÅR DET INGEN LOKALTRAFIK.
Vaxholmsbåtarna går ytterst sällan, eller bara på sommarn, och båttaxi kostar en månadslön, och då får man snällt sitta där på den där jävla ön man så jävla gärna skulle åka till, full och skitnödig efter all jäva sill som man prompt skulle trycka i sig.

Fan för skärgården på vintern. Varför skulle jag flytta hit för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!