Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-06-29

Äventyret

Nu kära små barn ska jag berätta en liten saga för er.

Igår gick Emma och Fredi ner till havet.
De var bara först tvungna att bekämpa den onda djävuls-trappan ner till båten.
Pust och flås.


Vad härligt väder vi har Fredi!
ja, det har vi Emma! kom så jagar vi en mås!


Det var roligt! Ska vi visa vad roligt vi har?
Ja det gör vi, sa Fredi, och tog en bild.
(inte. för det var emma som tog den)


kolla vad det speglar Fredi! Kolla!!!



Kan vi inte stanna på den där ön? Frågade Fredi.
Ja, sa Emma. Det är den enda ön jag kan namnet på. Den heter Lådna Låren.
(tillhörde förut försvarmakten, och emma övernattade där under lumpen)



Nämen! Vad är det där för mystiska spår?


Vilken tur att det finns en räddnings-stege om vi trillar i!


Här finns det mer spår!


Oj! Vi kom till nåt hemligt tror jag. Alldeles igen-gjutet med betong!


Vad spännande det blev! Ska vi kolla om det är öppet?


Det var det i en liten stuga.
hemligt hemligt
Sen orkade vi inte mer, och åkte ut igen med båten och jagade en svan.


Såhär jobbigt vad det att jaga svanen.

Det speglade på vägen hem också.

Himlen bjöd på tuffa moln.

Jätte-tuffa moln!!

ganska fin avslutning på ett härligt äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!