Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-11-21

Alldeles normalt, eller bara något för tonåringar?

Första bilden här är på Lizzardman. Han jobbar som fakir och som "freakshow-snubbe" och har som mål att förändra sin kropp med kroppssmyckning likt en ödla.

Inte min kopp te.... men pluggarna i öronen är snygga.





Tänkte mer på den anonyma kommentaren jag fick. Anående att jag håller på att töja öronen.

(bilden föreställer inte mig. är tagen från google)
Varför är det så fel att töja öronen för? Vad är det med kroppssmyckning som får folk att dra öronen åt sig och behöva skylla på något för att det ska vara "okej"?

Är man verkligen så fyrkantig i sin världsbild att det bara får vara på ett visst sätt, annars är det konstigt?


Majoriteten av de jag känner har antingen piercingar eller tatueringar.. Eller både och.



Jag är en av kanske tre i min bekantskapskrets som töjer eller har töjt örsnibbarna. En av mina närmsta vänner har tatueringar över hela armarna och en på bröstet. Sambon har två och vill ha fler. De mest "normala" vännerna jag har har även de tatueringar. Jag vill skaffa tatueringar. Många, stora och vackra. För att för mig är det konst. Kroppskonst, och kroppssmycken.



Piercingar är kanske mer ovanligt, men många har "dolda" piercingar. Bröstvårtan, venusberget... anchor-piercingar i nacken... tungan... osv.



För mig är det mer en norm än en ovanlighet så när någon anmärker på det som något bara tonåringar håller på med, så börjar jag undra om vi verkligen lever i samma verklighet, eller samma tidsålder överhuvudtaget.



Vad har ni själva för kroppssmyckningar/kroppskonst? Litet som stort, och har ni fått några konstiga kommentarer p.g.a det? Eller är det bara HELT OKEJ?




BRA ELLER ANUS?






4 kommentarer:

  1. Jag har en piercing i höger sida av underläppen, en tatuering på bröstet i form av små tassar som knatat upp mot axeln, en liten Silver Fang på axeln, en stor blomma på sidan av magen och en liten gubbe på höftbenet, men jag är ju inte färdig än... jag har ju hela kroppen kvar.

    Ja och så har jag förstås öronen fulla av hål (inga ringar i just för tillfället dock)..

    Samma för mig är nog att det är mer normalt att ha någon kroppsutsmyckning än att inte ha det... de riktigt coola i min vänskapskrets har ingenting ;)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar body mods, till en viss grad. Piercingar kan vara grymt snyggt, men även lätt bli väldigt plottrigt i mina ögon. Känns som om de som mosat dit så mycket som möjligt på synliga ställen gjort det för att synas mer, och antagligen för att de tycker att det är snyggt, men jag kan till 99% av fallen inte förstå dem.
    Tatueringar gillar jag allt som oftast. Finns så klart folk som Lizardman som jag heller inte förstår mig på, men alla har väl sina anledningar till att utsmycka sig. Hemskt för de som går in på en tatueringsstudio i fyllan och kladdar dit en halvtaskig tribal eller något som de är missnöjd med redan efter en vecka, men majoriteten av de tatuerade verkar ju inte vara sådana. Stora ryggtatueringar är mina favoriter, och sleeves! Ansiktstatueringar förstår jag mig inte på alls, men det har väl att göra med att jag själv föredrar att kunna "dölja" saker ibland när jag själv inte tycker att det passar in eller för att jag helt enkelt inte är på humör eller så.

    SvaraRadera
  3. Jag har piercing i läppen, och sexton stjärnor i olika storlekar längs höger sida av ryggen.
    Varför? joo, för att jag tycker det är snyggt och trivs med det.
    Planerar att fortsätta på ryggtatueringen när pengarna finns...Skulle vilja ha den lite mer "sammanhängande", med skuggor och något som verkligen visar att de hänger ihop.

    Min åsikt om det hela är att man väl själv bestämmer hur fan man vill se ut, eller hur?
    Dessutom är det nästan mer ovanligt att inte ha någon piercing, tatuering eller annan kroppssmyckning nu för tiden än att inte ha.
    Är alla som har någonting sådant lika för det? NEJ!
    Det är ju det som är det fina med kroppssmyckning...att även om man har det, så är ingen den andra lik!

    Tiden förändras...Problemet är bara att vissa inte vill förstå det. ^^

    SvaraRadera
  4. Men, töjer du? Vad är du uppe i? :)

    Och ptja, du vet ju vad jag har; en piercing i tungan, två hål i ena hörat och ett i andra... och så en tatt på vänster ben. Jobbar på att få en till, på höger höft blir det nog i så fall...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!