Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-03-17

Tisdag=Fisdag

ytterligare en morgon som jag inte var tvungen att gå upp. ytterligare en morgon där jag undrar vad jag ska hitta på för att få dagen att gå. städa kanske? snart går det fan att äta sushi från golvet här... åh... sushi. vad gott.... mmmm....

haha, där kom den gamla tjockisen fram från sin gömma tror jag visst! mmmm, mat...*zombie*

Fredi började jobba idag. Skönt på ett sätt att få lite egen tid, men å andra sidan så vet jag att såfort fartyget är färdigt på varvet och sätts i sjön igen, så kommer han typ aldrig vara hemma.
och han får inte ledigt förränn i slutet av sommaren. Usch, kommer sakna honom massor.

Jag fick ett jobberbjudande igår! Hade fått ett meddelande inspelat på mobilsvaret... Att jobba som vaktmästare på Kvarnbergsskolan här i Gustavsberg... oh vad roligt! Ska ringa såfort jag ätit klart här hemma.
Om inte annat så har jag iaf jobb fram tills jag börjar plugga i höst, om jag kommer in vill säga... Men jag har bestämt mig nu.
Det blir en KY-utbildning på Nackademin som Anläggningsingenjör Fastighet.

Vikten då?
Ja du... Kom på mig själv att jag kände mig nöjd över hur jag såg ut. Fast jag kan hitta hundra saker jag vill ändra så var jag ändå nöjd. Jag tyckte jag var ganska snygg imorse...
Enda nackdelen med att gå ner i vikt är att jag fått ett veck på magen, som typ bara är lös hud.
Låren har blivit mindre. Rumpan med. Kom i mina favorit-jeans från Esprit igår, som jag inte kunnat ha på ett år! :)
Hemligheten nu när jag inte kunnat träna fullt ut? MATEN.
Jag äter inte mer än vad min kropp behöver.
Jag ser till att jag inte faller för godis-sug heller. Och äter hellre en banan än äter godis.
Jag har med all säkerhet mer än halverat mina portioner av mat på ett år och det verkar ha gett resultat. Och på det sättet får jag ju äta vad jag vill också. ^^

3 kommentarer:

  1. HOUSE OF WELLNESS
    http://johannaek.blogg.se
    - min blogg om kost, träning & allt annat hälsosamt!

    Läs den gärna och hitta inspiration! :)
    Bl.a fettförbränningsprogram inför sommaren!

    Mvh Johanna

    SvaraRadera
  2. Du!
    Valrossen funkar om personen väger över 200 kg.
    Apan funkar om personen har utåtstående öron. osvosv...
    Blir det väldigt likt så kanske man skrattar. Men ingen som liknade en apa skulle göra apan :(

    SvaraRadera
  3. Vad du är snäll! Behövde lite uppmuntran!

    Jag hoppade också av matte B en gång och fick ig en gång. Om du nu behöver b-kursen i framtiden kan jag varmt rekommender tredje gången gillt... :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!