Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-01-30

Middagsgäster


Mina fina chilifrukter som jag odlat själv och torkat här hemma. Supergott i allt! Och inte starkt!


SLARV!!!

Idag så kommer det slarvas som bara den med maten... jäklaranamma. Vi ska ha Fredis mormor och morfar som middagsgäster. Och då blir det alltid vin, öl, whiskey och glada skratt. Kanske lite sällskapsspel också om man har tur. Alltid mysigt med dem.

Men vad ska vi bjuda på då?

Jovars, här blir de fint käk sörrö.
Oxfilé á la Coeur de Filét med potatisgratäng gjord med riktig Grädde... ajajaj... bearnaise till detta såklart. herregud.
vilken tjockis-middag! men det gör inget. För det är gott. och det är fredag, och jag har varit nyttig hela veckan. T.o.m igår. På BBQ n Steakhouse.

Jättefin restaurang! I love. Nytt favvo-ställe. Och förhoppningsvis ny arbetsplats. =)
Supergod biff var det!

Jag verkar vara påväg neråt på vågen igen, vilket är skönt. Då jag på bara en vecka förut gick upp nästan 3 kg. IIIK! fick lite panik och dåligt självförtroende då måste jag erkänna...

men nu... nu du! nu ska jag under 90 strecket och tänker aldrig mer gå över det! =)
blir så glad av att bli smal igen. Det går inte fort. Men å andra sidan följer jag ingen diet slaviskt. Utan jag lever sunt och utan galna kompromisser.

Nu ska jag fortsätta skiva potatis..

2 kommentarer:

  1. mm, vad gott det lät! *vill bli bjuden på lyxmiddag* hähä.
    vi är nyss hemkomna från texas, men för första gången i mitt liv var jag besviken när vi gick :( de verkar ha bytt ägare och kockar, och de nuvarande vet tydligen inte hur man grillar en biff. både min och daniels lammfiléer var råa i mitten och när daniel bad om en ny så var den ännu värre!! vi fick iaf efterrätterna gratis, men ändå. känns som att vi måste leta efter ett nytt ställe. :'(
    pusi

    SvaraRadera
  2. neeej, oh ja hatar när man blir besviken på favoritstället.! usch... ni får följa med oss till vårt nya favoritställe. massa mys! love ya

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!