Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-01-12

lång tid, ingen sjö.

long time, no see... =)

har ÄNTLIGEN fått mitt internet till den nya lägenheten. är lagom glad på telia. Men å andra sidan så ska jag få 500kr av dem som kompensation för det "lilla" dröjsmålet. Bara sisådär en månad...

Nyåret var underbart kalasigt! första gången på år och dar som jag hade självförtroende nog att gå i kortkort kjol och smått utmanande linne. Ett linne med öppen rygg. Super fint!

Jag sammanfattar tiden jag varit ifrån datorn med lite plus och minus:

- Jag var ifrån gymmet alldeles för länge. Har fortfarande lite ont i ryggen. Fått feber och ret-hosta som sitter djupt.

+ Jag har gått under 90kg! Jag har mirakulöst gått ner i genomsnittspuls på konditionsträningen. Jag SER smalare ut. Jag har fått bättre självförtroende. Har fått en jättesnygg rumpa! ;) fniss. Min Fredi är ju verkligen sötaste.. min kisse är om möjligt lite sötare. Jag har fått bättre kontakt med vännerna igen. Jag har fått nya vänner, tjejer till och med!
Livet känns ganska hoppfullt och det känns som att 2009 kommer bli ett bra år.. =)


Oh, för nyttig och underbart god matlagning ska man köpa de tre smaksatta kallpressade rapsoljorna från Gunnarshögs Gård!
Salladsdressingen har aldrig varit godare som med Citron-oljan. Stekt kycklingfilé blir mycket godare med Vitlöksoljan, och ugnsbakade potatisklyftor blir gudomligt goda med Timjansolja! Kostar 110kr exkl. frakt. Beställer man över 1000kr blir det fraktfritt. Värt att gå ihop några matintresserade ihop och beställa tillsammans. Det blir så mycket roligare att laga god mat när råvarorna gör hälften av jobbet åt en!
(tänker ibland att utbilda mig inom pr... men nä.. kan bara göra reklam för saker jag själv tycker om. kan inte luras)

www.gunnarshog.com

Okej, världens godaste och somrigaste sallad!

Ruccola- och vattenmelonsallad
(4 pers)

100g ruccolasallad
1/2 huvud friséesallad
200g vattenmelon
125g fetaost

Dressing:
2 msk pressad apelsin
1 msk vitvinsvinäger
3 msk kallpressad smaksatt rapsolja, citron
1/2 tsk socker
1/2 tsk stark senap, typ dijon
salt (helst flingsalt)
nymalen svartpeppar

Supergott till lamm- eller fläskkött. Eller som den är. Även god med kidneybönor i och man vill ha det matigare.

Nom nom...

1 kommentar:

  1. shake that ass! :)
    det sa jag då, och jag säger det igen, du var jättesnygg på nyår!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!