Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2008-12-24

att hantera en skit-jul

idag har det gått förvånansvärt bra för att vara julafton i min dysfunktionella familj.

knepet? sup farsan full, fast inte för full, utan sådär lagom så han inte blir dum. utan bara lugn... =)

började dagen, med ett glöggfika hos Ove och Maria... Och Inez var där.
Det är lätt att prata med äldre damer. Inget krångel, bara rakt på. Så det var min taktik för att inte höra en massa skit från farsan. Jag undvek konversationerna han var med i helt enkelt.

Efter fikat gick vi hem igen och förberedde inför jul-lunchen. Eller nej, jag och mamma förberedde... Stekte köttbullar och prinskorv, och skivade skinka och sylta och lammkorv och saltgurka. Gjorde gravlaxsås, tog fram kallrökt och gravad lax och sillar av olika sorter. Potatis kokade och allt luktade jättegott. Men godast var skinkjansson. mmmm.
Pappa satt vid datorn och fredrik i soffan.

lunchen gick relativt lugnt till.. farsan skålade och hoppades på en jul där vi alla skulle sluta hacka på honom hela tiden.... okej okej... synd om dig... tänkte jag, men sa ingenting.

jag satt väl tyst hela lunchen. lika bra så.

just nu passar jag på att sitta en stund för mig själv... Mamma sover i sitt rum... hon blev trött, Fredi fick mat-koma och somnade framför Mowgli och Baloo på tv, och pappa diskar. Wohoo! han GÖR något!

Snart är det väl paket antar jag... orkar inte. Tycker inte om paketöppning. Känner aldrig att jag matchar andras presenter eller att jag lyckas med bra julklappar som folk verkligen uppskattar.

Nä, nu ska jag fortsätta på mitt glas julmust en stund och sen ska jag gå på en långpromenad med hunden, så man blir av med köttbullarna i magen. =)

Det blir nog kanske en ganska bra jul ändå...

Go jul på er alla!

1 kommentar:

  1. Skönt att det blev bra till slut! Jag sitter här i våran nya filt med dalahästar på, är riktigt trött faktiskt. Men vi ska fortsätta kvällen med att titta på dåliga filmer och förbereda för jul nr. 2 imorgon, hos min pappa. *pust*
    Ha en riktigt bra fortsatt jul! :) Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!