Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2008-11-22

Saknad...

Jag kom på mig själv att jag inte tränat på väldigt länge nu. Två veckor utan träning alls har resulterat i dåligt humör, mindre motivation och abstinens.
Trodde inte att jag av alla människor skulle få abstinens efter träning! Jamenar... ja e ju fortfarande en liten tjockis!... haha.

Nä då. så illa är det inte längre. Har äntligen fått mig en våg nu! Saknas bara ett måttband. Så är det hela igång igen. Men det är så mycket nu när man ska flytta, med packning och allt vad det är. Kom på att det inte allt är lång tid kvar nu, så jag blev riktigt nervös tidigare idag.
Har packat ner allt ifrån vitrinskåpet nu och hela vardagrummet är tomt förutom en tom bokhylla, tomt vitrinskåp och soffa + tv och soffbord. Och det kan jag inte packa ner i någon låda iaf... så det får stå kvar tills dagen D.
Det var kul att rensa ut ur garderoben i alla fall. Hittade tre tröjor som var på tok för stora och som jag blev alldeles lycklig av att pröva och inse att jag FAKTISKT blivit mycket smalare. Det är så kul.

Vikten är nu på 93,4kg. Så jag har allt som allt gått ner 13,6kg sedan i maj.
Inte illa pinket inte.

Åt middag hos svärmor igår. Hon fyllde 43. Jättegott, bakad potatis med en supergod keso,gräddfil,vitlök och gräslöks röra. Och fläskfilé med nån gräddsås och kryddröra. Ska erkänna att jag inte lät bli den helt, men jag åt inte särskilt mycket av den.
Sen drack jag ett par glas vin, blev självklart lullig, och svansade hemåt runt 01:30 nångång. Försökte väcka fredrik för att tala om hur kul jag haft och hade inte minsta tanke på att han kanske ville sova.

Ska försöka maka mig till gymmet imorn efter jag skjutsat fredrik till jobbet och dra ett monster-pass tror jag. Mest på Crosstrainer och mag-övningar. Hoppas de har börjat med Yoga-lates nu på gymmet, det var ju så himla kul! =)

Tips på vad ni ska läsa! Jonnas blogg om hur det är att göra lumpen som tjej! Tänk om jag tänkt tanken när jag själv gjorde lumpen! Jättekul och inspirerande läsning till att aldrig ge upp och bara kämpa på. Finns på min blogglista.

Nu ska jag mysa fremför en film me fredi i mitt ekande vardagsrum och drömma om hur jag ska möblera den nya lägenheten. =) Livet är bra nu. Livet är lätt att leva.

Kram: Emma aka. från 107 till 93,4 på 7månader.

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar! Vi har absolut inte råd att resa någonstans nu, men när jag når min målvikt har daniel lovat att bjuda mig på en resa! :D hoppas ni får det riktigt bra iaf.
    och du, härligt med vikten! för mig går det segt, trots att jag tränar och tränar :( kram!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!