Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2008-10-02

En kall dag idag.

Igår var jag iväg och tränade. Hade med mig en kompis som inte ännu är medlem, så det blev inte någon hård träning utan jag bara visade henne lite om olika maskiner och så.

Men det blev iaf 20min uppvärmning på Crosstrainer, sen vidare ner till styrketräningen, c:a 20 min gick åt till olika ben-övningar. 10min till olika arm och axel-övningar. Blev ingen mage-rygg träning igår dock. Vilket jag brukar köra hårdast av. Men men...

Sen upp igen och köra "ner-varvning" på Tread-climber (ett tvådelat löpband, som ska simulera terräng promenader). Den är skön. Man svettas jättemycket på den, så det är lite pinsamt, men man kan hålla på ganska länge då det inte är så flåsigt.

Min balans har blivit bättre efter jag börjat med Treadclimber. Jättesvårt i början att hitta hur man ska göra, elelr vilken takt man ska hålla.

Jag kan ingenting om att räkna kalorier och så, men jag har förstått att om man vill gå ner i vikt är det kalorierna som ska bort (?).
Och på alla maskiner på konditions-delen på gymmet så kan man knappa in sin vikt och så räknar datorn ut den ungefärliga kalori-förbränningen.

Och på vanligt löp-band 15 min c:a 100 kal.
Crosstrainer 20 min c:a 180 kal.
Treadclimber 20 min c:a 250 kal.

Och den sista är inte ens den jobbigaste!

Jag är ganska lat av mig som person så jag gillar när träningen är lätt men effektiv.
Jag hatar situps, och hatar spinning. Det är bara jobbigt och känns inte som att det gör nåt annat än pinsamt flås och gaser i magen... :)

Nä... förenkla träningen säger jag bara. Det ska ju vara kul. Annars kan man lika gärna vara tjock ändå.

Igår slarvade jag ordentligt med maten. Men eftersom det inte händer så ofta så har jag inte dåligt samvete iaf.

Frukost:

En skiva Lingongrova med Kaviar på.
Ett glas Laktosfri mjölk.

Lunch:
McFeast meny med Cola att dricka, och ja... Pommes! Det hör ju till!! :)

Middag:
Fiskbullar i hummersås, utan nåt annat än ett glas vatten till.


Skriver senare ikväll kanske om hur den här dagen varit.
träninen uteblir tyvärr... men det kan jag ta igen någon annan gång.

1 kommentar:

  1. Man ska göra av med mer kalorier än vad man äter - så ja, kalorierna ska "bort". dock har jag aldrig brytt mig om att räkna kalorier, det låter för jobbigt och så hör jag bara skräckhistorier om folk som blivit fast i det där >_<

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!