Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-10-04

Om tuttar

Apropå tävlingen hos Suzan, och tuttar och bröstcancer och annat som varit på tapeten den senaste tiden...

Att ha stora bröst är inte kul.

Det är säkert inte kul att ha små bröst heller... men det vet jag ingenting om.

Blablabla... lyxproblem... kvinnligt, sexigt, fylligt, kurvigt... jag skiter i vad som är positivt med stora tuttar.

För du kan aldrig hitta en enda tröja eller jacka som sitter snyggt över midjan eller över armarna, om du inte vill spränga fronten med tuttarna, eller alternativt få andningsproblem för att klämma ner sig själv i kläderna.

Visst, ibland är jag glad över mina tuttars storlek. Superkul att kunna hitta en skitsnygg bh och känna sig lite kvinnlig... INTE!
För det finns inte i min storlek!

Jo, såna där skitsexiga tant-påsar med breda axelband, och ergonomiska byglar och allt vad det nu är.. Eller amnings-bh kan jag ju alltid ha! För det är ju så sexigt!!

Enligt "triumph" så har jag måtten 75 F. Enligt Lindex Ella M-kollektion har jag 75 DD.

Enligt H&M, så borde jag vänt i dörren redan och inte hoppats på för mycket...

Det suger att ha fläskpattar.

För även om man gått ner i vikt, och de minskat en del i volym, så är ju inte kup-storleken mindre för det! Nejnej... man blir bara ännu mer omöjlig i butikerna när man blir smalare i omfånget, men behåller kupstorlek á la Cykelhjälm ändå.

Så jag bjuder nu på mig själv, för att yttra min självironi, och bitterhet över min pattar.
Och för att få er att förstå att jag inte skämtar om kupstorleken...

Tyck gärna att jag är fånig. Det gör inget. För det är meningen så.



VARSÅGODA!!

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!