Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-01-19

plånboksångest

när jag köper kläder, de få gånger jag faktiskt gör det, så letar jag alltid efter billigast möjligt. Kvalitet har ibland fått komma i andra hand, då jag inte haft råd ALLS att ens titta åt kvalitetsvaror.

därför kändes det både jobbigt och ovant, och nästan lite skämmigt när jag igår slängde upp ett par jeans på kassadisken på JC och betalade 1300:- för dem.

har allvarliga funderingar på att lämna tillbaka dem idag. Mest bara för att det känns SÅ slösaktigt.

men de är ju så sköna och fina och sitter perfekt, och har ett midjemått på 29"... åh, jag älskar dem så.

4 kommentarer:

  1. klart du ska behålla dom.. unna dig det ! sånna jeans hittar man så sällan.. och dom brukar ju bli favoriter :D .. jag brukar räkna såhär.. jag tar summan jag betalt för plagget och dividerar det med antal gånger jag använt det.. sen ser jag om det var ett bra eller ett dåligt köp... sånna där jeans brukar vara bra köp för min del.. medan tröjan för 199:- på h&m som jag använde en gång vart jävligt dyr.. :D smart visst?

    SvaraRadera
  2. Agree, behåll dem! Tänk hur länge ett par såna jeans brukar hålla och plötsligt blir de inte så dyra. :)

    SvaraRadera
  3. Elin och Sandra: ja jag kommer behålla dem.

    Christer: sant! Men när jag köpte dem så tittade jag inte alls på priset förränn jag provat massvis och bestämt mig för favoriterna. Brukar köpa efter billigast pris annars, men nu hade jag råd för första gången att handla efter känslan. Kändes bra, var snygga, passar perfekt och känns som mycket god kvalitet. Hade aldrig hört talas om märket "Nudie" innan och fick en smärre chock över priset...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!