Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-11-08

Om vad Linus gör en måndag..

Jag fick en härlig kommentar på mitt tidigare inlägg.
Jag känner igen språket så väl, och sättet att tänka. Benny Gryphon som nämns nästan i slutet av kommentaren är en av de människor som stulit en stor plats i mitt hjärta, och format bohemen i mig till vad hon är idag.
Han var min lärare i Bild och Formgivning på gymnasiet, och en av de själar som gjort mest intryck på mig. Underbart att se att det finns fler som han verkar smittat av sig på. =)

______________________________________________________

"Anonym sa...
jag vaknar upp i min lada, mobillarmet är en mördare. jag slår på p1, eller om det är p2, de pratar om saker som jag sover bort i 7 minuters perioder, jag bor i ett litet vitt rum, 4-5 meter långt knappa 3 meter brett, jag har sängen i ena änden, sängen är varm, allt annat är ganska kallt.
särskillt nyheterna i p2... eller om det nu var p1...
jag blir arg på storföretag som tycker att det är ballt att man kan borra efter olja i arktis nu när isen börjar försvinna...
sen äter jag några smörgåsar och dricker saften från en halv citron... citron, det läker min tunga som jag brännde häromdagen när jag åt en soppa jag råkade göra. och jag råkade vara för ivrig när jag råkade äta den.
jag cyklar till skolan jag pluggar folkhögskola i dalarna, friluftliv-hantverk-ledarskap åk2, jag tänkte att jag skulle börja slöjda på mina skidor men jag tog istället en promenad runt skolan och tittade på isen som håller på att lägga sig på sjön och värmde mig vid en stor eld där kvistar och gamla möbler bränndes ute på en udde i folkmun kallad kärleksudden, ty där förekom kärlek förr i tiden.
sen satte jag mig i en datorsal och skrev mail till människor som inte är här. och råkade kolla igenom benny gryphons vänner på facebook och där fann jag dig och jag tänkte lite lurigt förmigsjälv att jag undrar just hur emma har det och ser ut nuförtiden, så kunde jag visst komma åt din blogg utan att ens vara din vän på facebook, "åhå!" tänkte jag va trevligt, lite vardagsläsning.
och så samtida den var också, den handlar ju om idag! så lyckosamt.
nu ska jag äta kantareller, tror jag...
med vänliga hälsningar\ Linus Malmqvist (http:\\greenwing.deviantart.com) "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!