Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-10-30

När en sak är löst...

Så dyker en annan upp...

Torsten har precis avslutat sin antibiotika-kur för en inflammerad tandrot.

Och nu tycker Curry det var passande att få feber, förstoppning, kaskadspyor, och extrem hypokondri samtidigt.

Hypokondri tänker ni kanske inte finns för katter. Men då har ni glömt att Curry-bajsen inte är som andra barn.

Ringde smådjurskliniken som finns i huset bredvid. Hon tyckte det lät akut på beskrivningen och ville att vi skulle ringa Ultuna universitets-djursjukhus, där han kan få dropp och röntgen av magen.

Ett två tre, och Curry har hur pigg och glad somhelst och uppe och busade i flera timmar.

Nähä tänkte jag och ville avvakta lite till med att åka till veterinären...

Curry-bajs blev jättedålig igen och hade nu inte ätit eller druckit på 48 timmar. Så jag ringer sjukhuset.

Oj det låter som ni måste komma in direkt. Säger hon i andra änden och vi pratar lite om hur mycket det kostar om försäkringen inte skulle täcka...

Efter ett tag får jag be om att ringa tillbaka, eftersom Curry blivit superpigg och gick iväg och drack vatten som aldrig förr.

Så jo. Jag är övertygad om att katter kan ha hypokondri, eller en extrem form av självömkan.

Alternativt är han bara rädd för veterinären... :)

1 kommentar:

  1. Hörredu! ^^ Har du sett att du fått ett litet award hos mig? ;) http://knysnyaliv.blogg.se/2010/october/cherry-on-top-award.html#comment

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!